Kawasaki ZZR 1100 of een ZZR 600 ?

Bassie28

Rookie
8 dec 2002
2
0
Schiedam
Beste mensen,
Ik ben 28 jaar en heb zojuist mijn motorrijbewijs gehaald.
Ik heb een Porsche 924Turbo uit 79 maar nu is de verliefdheid helemaal overgeslagen naar Kawasaki ZZR 600 of 1100.
1 van deze types wil ik nu aanschaffen, maar gevoelsmatig valt mijn keus op de ZZR 1100, lekker fors en robuust en men verteld dat hier lekker op getoerd kan worden.

Nu is mijn vraag, wat jullie ervaringen zijn en mij eventueel aanraden....

Ik ben geen racer maar een genieter overigens, mijn leven is me hoop waard.

Maar ik hecht ookhoge waarde aan comfort.

groetjes Bas 8-)
 
Gezien je wensen zou ik voor de ZZR1100 kiezen, veel meer koppel om lekker schakellui te rijden.
 
Hej bassie :)

Welkom.. fijn dat je het gevonden hebt hier :)


Tja net je rijbewijs.. dan zou ik niet weten of 1100 wel leuk is om te beginnen..maarja wel schakel lui idd en koppel..als je de rust in jezelf hebt :D
 
hoiii,wat vind je van een kawa zrx 1100 ?????????????
heb ik zelf ook net gekocht ben ook beginner en ben echt heel erg tevreden,je zit er goed op is natuurlijk een naked bike met heeeel klein schermpje bij de lamp,alleen als je snel rijdt bedoel boven de 170(kmh)dan moet je echt met je kin op de tank. :] .groetjes vanuit duitsland krijn
 
Beste mensen,
.
Ik heb een Porsche 924Turbo uit 79

Maar ik hecht ookhoge waarde aan comfort.

groetjes Bas 8-)

Gaat dat samen dan?

Ik zou voor die 600 gaan. Te veel vermogen als je net je RBW hebt, is niet aan te raden.

CU

D *D *D V
 
De 1100 !!

Mits je jezelf de tijd gunt om een beetje aan de motor te wennen.

Je zit snel op hoge snelheden met dit soort motoren.

Is echt niet te vergelijken met zo'n ouwe porsche hoor

vergis je niet })
 
Dat schakel lui rijden moet je ff vergeten met de 1100
Want dan komt de 3de drijfstang naar buiten zetten
Hij moet gereden worden als een 750 dan blijft hij heel

De 1100 moet je niet onderschatten want je gaat gouw te hard en zonder ervaring weet ik niet of het de juiste keus is

Mzzl Bul
 
ZZR-600 is een prima fiets. Ik heb hem nu bijna 3 jaar en heeft mij nooit in de steek gelaten, ook niet qua prestaties.
(hiervoor een aantal maanden een honda vf750f intercepter gehad).

Zelf zou ik ook graag de 1100 hebben: Vind 'em er fantastisch uitzien en lijkt me geweldig rijden... LIJKT, want ik heb er nog nooit op gereden :(
 
Beste mensen,
Harstikke bedankt voor jullie meningen en ervaringen, hier heb ik wat aan.
Trouwens ook geweldig hoe de spontaniteit op dit forum is, echt te gek.
Ik heb binnenkort een proefrit geregeld voor de ZZR600 en daarna de ZZR1100, dus ik ga ze gewoon beide een dag proberen.
 
tja....toch die 1100...ik heb pas geleden mijn 1100 over de 85.000 heen gereden....goed onderhouden, op tijd nieuwe olie/filter erin en gewoon rijden als ....een 1100...(en niet een 750 dus, dan kocht ik wel zoiets...)...superkoppel, goed weggedrag, goed met 2 man te rijden (en bagage)...hoe harder die gaat hoe fijner die rijd....

moet daar wel bij vermelden dat ik toen ik van mijn F650 1-pitter afkwam en voor het eerst met de kwacker naar luxemburg ging (met 2 man+bagage) de blaren op m'n handen had en totaal gesloopt was na een paar dagen pogingen om met de rest mee te komen....hijiswelzwaardus.....en kost wat tijd om (voor het ECHTE sturen dan) eraan te wennen ...rij nu wel in de bergen 600-tjes snot voor ogen... :) ... leen-zzr600 van een maat maakte geen (absoluut dus geen) indruk op me na 2 jaar 1100....
 
Uiteraard adviseer ik de 1100 *D
Niet omdat ik er zelf een rij, maar meer om de rij-eigenschappen.
OK, het is veel vermogen voor iemand die net gaat beginnen.
Maar de 1100 heeft een zeer goed doseerbaar vermogen, stuurt lekker en zit lekker comfortabel tijdens lange ritten. Drie uur aan een stuk rijden is geen enkel probleem. Daarnaast is het een onverwoesbare machine.
Voor het meer sportieve werk misschien een beetje zwaar ( ca. 230 Kg ) maar als je zelf een beetje gewicht hebt dat gaat dat prima.
Let wel op dat je er een aanschaft met een bouwjaar vanaf '93. De oudere hebben nog last van een kleinigheidje in het blok wat bij de modellen vanaf '93 opgelost is.
Voor nu vast veel veilig rijplezier.
 
Hoi Bas,
ik sta voor dezelfde keuze als jij. Heb ook net mijn rijbewijs en denk er ook aan een van de Kawa's te kopen.
Laat even weten wat het wordt en hoe je ervaring tijdens het proefrijden is.
groet,
Dennis
 
ZZR 600
lekker tourfiets Heb hem sinds juni 2001 net als mijn rijbewijs en ben er mee op vakantie geweest. Heerlijke fiets bijna 200 kg en 98 pk

Gaat voor de beginner als de BRanDweeR


succes
 
Ik ben ook beginner.Heb nu een GPZ,maar als opvolger lijkt me de 600 ook wel wat.1100 is gelijk zoveel.
En als 2e keus heb ik de kawa zr7s.Heel wat anders,maar mooi!!!
 
topic staat een beetje verkeerd?
moet die niet gewoon naar sport?

zzr1100 bij toermotoren...t wordt steeds gekker...? ;)
 
Uiteraard adviseer ik de 1100 *D
Niet omdat ik er zelf een rij, maar meer om de rij-eigenschappen.
OK, het is veel vermogen voor iemand die net gaat beginnen.
Maar de 1100 heeft een zeer goed doseerbaar vermogen, stuurt lekker en zit lekker comfortabel tijdens lange ritten. Drie uur aan een stuk rijden is geen enkel probleem. Daarnaast is het een onverwoesbare machine.
Voor het meer sportieve werk misschien een beetje zwaar ( ca. 230 Kg ) maar als je zelf een beetje gewicht hebt dat gaat dat prima.
Let wel op dat je er een aanschaft met een bouwjaar vanaf '93. De oudere hebben nog last van een kleinigheidje in het blok wat bij de modellen vanaf '93 opgelost is.
Voor nu vast veel veilig rijplezier.

Wat voor kleinigheidje in het blok hebben we het over, en dat is dus bij BJ. 94 en jonger verholpen??
 
niet mieren! 'vroege' zzr's zijn ook goed...rij er een uit 91 met ondertussen 86000km op de teller....elke dag naar m'n werk....noproblemo! Waarschijnlijk wordt het uitlopen van het 3e bigend lager bedoeld (?), maar da' s een kwestie van onderhouden; om de 10.000 a 12.000km olie verversen MET filter, motor gewoon goed op temp laten komen en dan :]

als je dat te duur of ingewikkeld vind.....niet zeuren...gewoon geen 1100 nemen! (de bandjes gaan aardig...ketting ook....krijg je wel wat voor terug.....)

voor een goede keuze; kijk voor de gein eens naar de geometrie; pre '94 is wat sportiever gericht, daarna wat 'toeristischer'.....(en ik weet niet hoe dik je portemonnee is...)

GAZZZZZZZZ!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan