Maar mensen... STEL ik wil die hele meuk reviseren. Ik bedoel dus, keerringetjes vervangen, en de rubberen O-ring, eventueel lagertjes...
Op de partlist van Honda staan deze niet.
Wil dit zeggen dat er gewoon een ander pompje op moet in dat geval?
Dat is waar inderdaad.Ik denk dat je met een nieuwe O-ring wel wegkomt, en als dat niet werkt heeft het je alleen een O-ring gekost.
Ik denk dat je met een nieuwe O-ring wel wegkomt, en als dat niet werkt heeft het je alleen een O-ring gekost.
Ja, ik kijk zeker of alles daar binnen nog wel lekker is...
Ja, die pomp er af zal niet de moeite zijn. Bouten los waarmee die aan het blok/versnellingsbak zit, en trekken maar.
Of niet??? Die as zelf, die "haakt" een soort van in elkaar gok ik?
Daar zullen geen vreemde dingen te verwachten zijn toch?
Dat is waar inderdaad.
En als ik de pomp er toch af heb zou ik hem misschien ook wel soortement van af kunnen persen met een lichte druk.
Zou wel een creatie voor nodig zijn om dat te realiseren, maar onmogelijk is het niet.
Ik zou niks afpersen, aangezien er aan de oliekant nauwelijks tot geen druk staat. Er lekt toch gewoon alleen olie uit je O-ring? Ik zie niks uit het gaatje komen hoor. Probeer nou eerst een nieuw ringetje voor je een nieuwe pomp regelt
De as van de waterpomp schuift in het motorblok over een andere as want de waterpomp, dit is gewoon een simpele as met een sleuf erin en zo haakt het in elkaar.
Ik zal even kijken of ik in de garage bij mijn reserveblok kan komen en dan zal ik even een fotootje proberen te maken, dit is ook een 929rr blok.
Ik heb net even gekeken:
De as van de waterpomp schuift over de as van de oliepomp welke in het blok gemonteerd zit.
ik heb even een foto gemaakt van de as van de oliepomp, de waterpomp schuift hier dus overheen.
[afbeelding]
Ah, daar word het idd een stuk duidelijker van.
Ik snap nu, boutjes los van de pomp, en er uit trekken.
(wel eerst koelvloeistof en olie aftappen).
Ik ga morgen even een nieuwe O-ring bestellen.
Ah, daar word het idd een stuk duidelijker van.
Ik snap nu, boutjes los van de pomp, en er uit trekken.
(wel eerst koelvloeistof en olie aftappen).
Ik ga morgen even een nieuwe O-ring bestellen.
Haha, ja, dat doe ik ook zeker wel!moet je ff naar kijken maar volgens mij hoef je de olie niet eens af te tappen als de motor rechtop staat. Naar de foto's kijkend zou ik wel eerst alles rond de pomp goed schoonmaken.