Hi allemaal,
Na een paar weken gereden niet gereden te hebben, heb ik gisteren weer een rondje gemaakt.
Niks aan de hand tijdens het rijden en achteraf de motor weer geparkeerd.
Vandaag zie ik een olie/water vlek onder de motor . Na het verwijderen van de kappen en het goed schoonmaken heb ik de oorzaak van de lekkage achterhaalt; een gaatje in de waterpomp. Blijkbaar heet dit de 'Weep hole' of 'drainagegat'. Nadat de motor even gelopen heeft, komt niet zuiver olie uit, maar meer een mix met water/koelvloeistof. Zie foto;
Als ik een plaatje van een gedemonteerde waterpomp bekijk zie ik twee keringen (of is die onderste pijl geen kering, maar een lager?):
Het gaatje zit voorbij beide keringen gezien vanuit de kant
Mijn vraag: Zou het euvel opgelost zijn als ik een tweehands waterpomp plaats (nieuw kan ik ze niet vinden...)?
Weet iemand hoe ik dan aan een nieuwe O-ring van de juiste maat e.d. kom?
Alle hulp is welkom!
Na een paar weken gereden niet gereden te hebben, heb ik gisteren weer een rondje gemaakt.
Niks aan de hand tijdens het rijden en achteraf de motor weer geparkeerd.
Vandaag zie ik een olie/water vlek onder de motor . Na het verwijderen van de kappen en het goed schoonmaken heb ik de oorzaak van de lekkage achterhaalt; een gaatje in de waterpomp. Blijkbaar heet dit de 'Weep hole' of 'drainagegat'. Nadat de motor even gelopen heeft, komt niet zuiver olie uit, maar meer een mix met water/koelvloeistof. Zie foto;
Als ik een plaatje van een gedemonteerde waterpomp bekijk zie ik twee keringen (of is die onderste pijl geen kering, maar een lager?):
Het gaatje zit voorbij beide keringen gezien vanuit de kant
Mijn vraag: Zou het euvel opgelost zijn als ik een tweehands waterpomp plaats (nieuw kan ik ze niet vinden...)?
Weet iemand hoe ik dan aan een nieuwe O-ring van de juiste maat e.d. kom?
Alle hulp is welkom!