Keerring lektvbij de schakelpook

honda1976

MF'er
13 feb 2020
30
1
Ik heb een ktm lc2 125 tweetakt en die lekt blok olie bij de keerring van de schakelpook. Is deze keerring van buitenaf te vervangen? Omdat dit een vrij weinig voorkomende motor is heb ik ook geen idee heb waar ik deze kan krijgen. Groetjes Bob...
 
Of deze van buitenaf te vervangen is kan ik vanaf hier natuurlijk niet zien.
Kun je een foto uploaden?

Als je de keerring eruit hebt kun je hem opmeten, en bij de technische groothandel halen / bestellen, of je gaat zoeken op het internet.
Zo'n keerring is altijd wel te vinden.
 
Hierbij een foto
 

Bijlagen

  • 20210402_224037.jpg
    20210402_224037.jpg
    258,4 KB · Weergaven: 16
Keerring is meestal een 12/22/5 of 12/22/6.

Probeer een 11/22/5 of 11/22/6 op de kop te tikken, die zit in de ingesleten groef op de versnellingspook.

Bij onze motorfietsen halen we ook allemaal truken uit om lekkage op de schakelas te voorkomen


Bind me effe niet precies op die maten vast maar het is een samenstel van ASMAAT / BUITENMAAT / KEERRINGDIKTE
staat ook op de keerring die er inzit, spaanplaatschroef erindraaien en met een tang eruittrekken
 
Keerring is meestal een 12/22/5 of 12/22/6.

Probeer een 11/22/5 of 11/22/6 op de kop te tikken, die zit in de ingesleten groef op de versnellingspook.

Bij onze motorfietsen halen we ook allemaal truken uit om lekkage op de schakelas te voorkomen


Bind me effe niet precies op die maten vast maar het is een samenstel van ASMAAT / BUITENMAAT / KEERRINGDIKTE
staat ook op de keerring die er inzit, spaanplaatschroef erindraaien en met een tang eruittrekken
Als ik naar die kier tussen de as en de keerring, en nog eens naar de as zelf kijk, vraag ik mij af of de keerring het probleem is..
Dan heb je mijn post niet gelezen
 
okee, scoor er een paar, voor het geld hoef je het niet te laten, 11x21x4 of 10x21x4 of 12x21x6
het helpt ook om er een 2mm 0-ring achter te douwen voordat je de keerring erin mept, met een pijpsleutel en een klauwhamer...

vaak ben je te bang :t
 
Dan heb je mijn post niet gelezen

Kijk eens goed naar de foto van de topic starter.
De as heeft heel veel ruimte in de keerring, het lijkt erop dat de as speling heeft waardoor de keerring lekt.
Dan kun je het lek wel dicht krijgen met een strakkere keerring, maar je hebt de uitdaging/het probleem niet opgelost.

Ik denk dat @RoyalClub dat bedoeld.
 
Ik wil het wel goed gerepareerd hebben
Dan breng ik hem liever weg naar mijn monteur omdat ik ook geen geschiedenis ken van de motor. Hij liep en schakelde wel goed. En nu is het blok nog heel.
 

Voor onderdelen kun je bijvoorbeeld naar André motors, dat is een KTM dealer in Ermelo.
Dat is ongeveer een half uurtje vanaf Lelystad.

Maar als je de maat van de keerring weet, kun je deze ook bij een landbouwmechanisatiebedrijf halen.
In Lelystad zit "De Nieuwstad" die kan je ongetwijfeld aan een keerring helpen.
 
Nieuwststad ken ik. Ik heb hiervoor altijd gecrosst en ging dan naar fred's Mx revisie ook in Ermelo. Hij is 20 jaar monteur bij bonenberg motoren geweest en werkt nu sinds 2012 voor zichzelf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan