Keihin CVK 36

Greeny

Die hard MF'er
5 okt 2005
338
12
Belgie
Op mijn Triumph 900 heb ik Keihins die ik nu aangesloten heb maar bemerk op het net dat er onderaan de benzinetoevoer is en bovenenaan "venthoses" verlichtingsbuisjes gaan zoals ik lees. Daar moeten klaarblijkelijk buizen op, maar waar gaan deze heen dan en hoe? Iemand een foto?
 
sproeiers en carbs schoon ?
Ja Jan deze zijn gecleaned geweest.
Morgen nog eens testrit doen na montage en zien wat het geeft...

Doen jullie dit soms aan de hand van de vijsjes onder de vlotterkamer? Ik heb het nooit zo gedaan maar lijkt me wel eens aangewezen te doen van tijd tot tijd...
 
Neen, eerlijk gezegd, ze hebben met altijd aangeraden hiervan af te blijven als die goed gedraaid heeft. De synchro is zelf ook perfect. Ontsteking is helemaal vernieuwd.
 
Dus je hebt om de één of andere reden de carbs schoongemaakt, maar je hebt het belangrijkste overgeslagen:?

Weird.

Graag iets meer info over het hoe en waarom?
Bijv de ontsteking is vernieuwd, waarom. En de rest van de waaroms.
 
Ja Jan deze zijn gecleaned geweest.
Morgen nog eens testrit doen na montage en zien wat het geeft...

Doen jullie dit soms aan de hand van de vijsjes onder de vlotterkamer? Ik heb het nooit zo gedaan maar lijkt me wel eens aangewezen te doen van tijd tot tijd...
Hoe heb je ze schoongemaakt?
 
Ja Jan deze zijn gecleaned geweest.
Morgen nog eens testrit doen na montage en zien wat het geeft...

Doen jullie dit soms aan de hand van de vijsjes onder de vlotterkamer? Ik heb het nooit zo gedaan maar lijkt me wel eens aangewezen te doen van tijd tot tijd...


Als je de mengselschroeven er niet uit hebt gehad tijdens het schoonmaken van de carbs, zijn de carbs nog niet schoon. Met de door jou beschreven klachten als gevolg
 
De carbs heb ik ultrasoon gecleaned gekocht. Stond toch zo op de advertentie op ebay.
De ontsteking heb ik gewoon verandert omdat de bougiekabel los hingen en niet meer goed vast te krijgen waren.
 
Neen, eerlijk gezegd, ze hebben met altijd aangeraden hiervan af te blijven als die goed gedraaid heeft. De synchro is zelf ook perfect. Ontsteking is helemaal vernieuwd.
De carbs heb ik ultrasoon gecleaned gekocht. Stond toch zo op de advertentie op ebay.
De ontsteking heb ik gewoon verandert omdat de bougiekabel los hingen en niet meer goed vast te krijgen waren.
Je hebt een hele andere set, met wellicht andere instellingen dus? Dan gaat 'goed gedraaid heeft' niet helemaal op met een ander set natuurlijk.
 
Als je de mengselschroeven er niet uit hebt gehad tijdens het schoonmaken van de carbs, zijn de carbs nog niet schoon. Met de door jou beschreven klachten als gevolg
De mengselschroef, hoe maken jullie die schoon. Goed om te weten. Uitvijzen, carbcleaner en wattestaafje of ultrasoon reinigen, volledig invijzen om dan 2,5 rondjes terug open te zetten? Is dat de way to go?
 
De carbs heb ik ultrasoon gecleaned gekocht. Stond toch zo op de advertentie op ebay.
De ontsteking heb ik gewoon verandert omdat de bougiekabel los hingen en niet meer goed vast te krijgen waren.
Oké.

Dan zou ik beginnen met het controleren van de Co/mengselschroeven.

Hoeveel slagen staan ze uit en wat zegt het werkplaatshandboek?
 
Een mooi voorbeeld met een simpele oude, verkeerde carb.
Maar alles is duidelijk te zien.

Oh thanks, Boevie. Bekijk het vanavond eens op big screen.
Vertel eens wat voor type 900 en welk bouwjaar , en wat zegt jou werkplaats handboek, zelf heb ik een 900 adventurer ook met kehins
Legend TT 900 2001. Kehins CVK 36 dus.
 
Moet hetzelfde blok zijn die van mij is van ,99 er zijn inderdaad twee slangen die ene gaat naar de kraan en die andere gaat loos achter de chrome deksel die is voor als de motor omvalt dan gaat de benzine door
 
Ik heb bij mij gekeken wat jij bedoelde het zijn pipe vents (nummers 8 op bestand ) oftewel carburateur ontluchting , Wat er xtra onder de benzinetank er onderuit komt is voor de roll over als de motor omvalt dan loopt daar de benzine uit zie bijgevoegde bestanden de nummers 20,21,22 van de tank ,wel een brandstof filter tussen tank en aansluiting carburateurs doen IK heb er veel profijt van en geen vermogen verlies en behoud voor motor .
 

Bijlagen

  • 300661-2-2.jpg
    300661-2-2.jpg
    41,2 KB · Weergaven: 6
  • 300529-6-2.jpg
    300529-6-2.jpg
    39,2 KB · Weergaven: 5
Terug
Bovenaan Onderaan