Kortere handels betekent toch een kortere hefboom dus harder knijpen?????Mijn vriendin had het zelfde probleem op haar cbr600rr en we hebben daar korte handels op gefixt en ze vond dat een hele verbetering. Ze had vooral moeite als ze lang de koppeling in moest knijpen.
kun je die hendels niet gewoon verbuigen?
Blokje hout tussen hendel en stuur, waar die naar buiten begint te buigen. En dan aan het uiteinde met je hand naar het stuur toeknijpen. Een normale hendel kan je wel wat verbuigen zonder dat die breekt. Is bij mij toch gelukt
Nee, breekt gauw tenzij je ze warm stookt en precies weet hoever ....Lijkt me geen aanrader als je alu hendels hebt...
Mijn vriendin had het zelfde probleem op haar cbr600rr en we hebben daar korte handels op gefixt en ze vond dat een hele verbetering. Ze had vooral moeite als ze lang de koppeling in moest knijpen.
Misschien zijn kleinere/andere handles speciaal te bestellen in China of Japan of Korea; veel mensen met kleine handen daar, toch?
Als je een kortere hendel wilt moet je eens denken aan een moose koppelingshendel.
kan je kopen in de usa.
deze kan je verstellen dat ze lichter koppelen als een normale hendel. dat is erg fijn
**ik heb ook al een easy cloutsch gekocht maar die paste achteraf ook nietop mijn bmw
dus met bestellen van uit usa ben ik even voorzichtig**
Vind je dit teveel werk, dan heb je ook duurdere (veel duurder) hendels die je ook qua afstand kan verstellen .....
magura heeft zoiets dacht ik ....
suc6
Dus dat worden hele speciale handles.keine handen!! zijn er ook kleine hendels
Ik denk dat hij bedoeld, korter bij het stuur.Maar kortere handels betekend: een minder lange arm.
En de vuistregel van de hefboomwet is: kracht x arm.
Dus bij een kortere arm (kortere handel) moet je meer kracht zetten om het in te knijpen.
Misschien door verhitting dat je de handels beter kan buiten zonder dat ze knappen.
Er loopt een bijna gelijk topic in Algemene Motorpraat:
~handen te klein op goed bij de rem te komen.~
Slodje?