Laat dat ding gewoon standaard,kelken of losse filters is vragen om afstel problemen,
daarnaast zal je inlaat geluid flink toenemen.En mocht je het toch zo nodig willen de maat opmeten van
de carburateur inlaat.
Het zal hier niemand gaan om het typen motor.. smaken verschillen gelukkig.
Maar dít typen motor ( klein blokje ), mét open pijpen.. kelken ...
Ja..
Dat is net zo iets als op zo'n mp3, met een ( nep ) acra uitlaat ... rondcrossen met een handtasje en een slisje ..
Of een hayabusa met een verlengde achterbrug..
Of een HD , met een gast er op, geheel gestoken in een bijpassend hd-dealer-outfitje ..
Of een bmw rijder, die z'n motor heeft wit gespoten.. en vervolgens bijpassende "net politie" kleding aantrekt ..
Het stereotypen word al snel... ehh.. bevestigd ...
Daarnaast weten veel mensen uit ervaring "gij monteert niet zo maar kelken en rijd er daarna zo op weg"
Zo iets als.. als je moet vragen hoe je aan de goeie kelken komt, gaat hem daarna afstellen en goed lopend
krijgen ook best een uitdaging opleveren.
Weet ik. Zoals ik eerder al zei, ik ga er nog even over nadenken. Maar ik wil het liefst wel van dat koekblik af. Irriteer me er mateloos aan hahaVergeet niet dat als je echt open kelken gaat monteren je geen enkele filtering meer heb,
dus alle stof en troep verdwijnt regelrecht je blok in,niet goed voor de levensduur van je blok.
Ik hoop dat je nergens heen gaat met die motor, anders worden er weer wegen afgesloten voor motorrijders.
Die kans is overigens klein, want ik denk niet dat je de straat uit komt met kelken op CV carburateurs.
Daarom.Wrm niet?
Mijn fzr1000 en cbr1000f hebben standaard af fabriek rubber kelken in het luchtfilterhuis zitten en hebben alle 2 cv carbs.
Ga ik doen. En dan daarna een beslissing nemenMijn honda hawk gt en ntv hebben ook cv carbs en rijden met open k&n filters.
Ze zijn afgesteld op de dyno bank en rijden perfect, zolang je niet hoger dan 1800m komt. Hoog in de bergen vind ie niet prettig maar je komt stelvio nog steeds op.
Ik zou een motorzaak met dyno bank bellen, hier zitten teveel "experts"
Dat is er wel: Dynojet stage 3. Maar TS wil geen filters.Mijn honda hawk gt en ntv hebben ook cv carbs en rijden met open k&n filters.
Ze zijn afgesteld op de dyno bank en rijden perfect, zolang je niet hoger dan 1800m komt. Hoog in de bergen vind ie niet prettig maar je komt stelvio nog steeds op.
Ik zou een motorzaak met dyno bank bellen, hier zitten teveel "experts"
Daarom.
Zonder luchtfilterhuis met de juiste sproeierbezetting en de juiste gasnaalden loopt het minstens net zo goed of nog harder.