Kenteken afgegeven?

Jeroen Duc

Die hard MF'er
28 mrt 2003
338
0
Beste Medeforummers,

Op dit moment heb ik een project op het oog (yamaha RD) die omgebouwd is naar een racer. Nu zou ik deze motor graag kopen maar dan heb ik er geen kenteken op....

Nu geeft de huidige eigenaar aan dat hij de papieren bij aanschaf terug heeft gestuurd naar de RDW. Kan ik aan de hand van bijvoorbeeld het framenummer misschien het kenteken terug krijgen?

Iemand een tip?
 
Ja dat kan. heb ik ook weleens gedaan, die moesten overigens wel opnieuw worden gekeurd (verlichting, geluid, enzovoort).
Ik kreeg dan ook de originele kenteken nummer terug.
 
Laatst bewerkt:
zal wel opnieuw gekeurd moeten worden idd, dit is niet zo strikt meer nu trouwens, motor hoeft niet eens te starten, uitlaat maakt ook niet meer uit
 
Ok top maar dan zoekt men gewoon aan de hand van het framenummer de oude registratie op?

Dus wel belangrijk:

Remmen
kilometerteller ?
Richtingaanwijzers??
Verlichting kenteken ed?
Banden

Zie ik het zo goed? Met name de electro wordt nog een klusje denk ik.

Bedankt voor de reacties!
 
Laatst bewerkt:
Ok top maar dan zoekt men gewoon aan de hand van het framenummer de oude registratie op?

Dus wel belangrijk:

Remmen
kilometerteller ?
Richtingaanwijzers??
Verlichting kenteken ed?
Banden

Zie ik het zo goed? Met name de electro wordt nog een klusje denk ik.

Bedankt voor de reacties!

Kilometerteller hoeft niet, wel een snelheidsmeter. :Y
Richtingaanwijzers zijn niet verplicht voor een motor van voor '97
Banden zijn wel verplicht. :P

Misschien dat je hier wat wijzer van wordt:

http://mirrer.nl/wp-content/uploads/2011/02/voertuig-eisen-motorfiets.pdf
 
Naar mijn weten is een snelheidsmeter niet verplicht maar een fietsteller zou anders ook voldoen.
Spiegel links is ook voldoende, de remmen wil je toch sowieso goed hebben ook als die geen kenteken heeft.
Rem/kenteken/achter/groot/klein/stadslichten zijn verplicht dan heb je zo te lezen wat te doen.
Moet deze motorfiets een kenteken hebben, oftewel wil je hiermee de straat op?
 
Laatst bewerkt:
Toen de bromfietsen gekentekend werden had je aan een frame alleen genoeg. :+

Laatste wat ik mee heb gekregen is dat het een rollend frame moet zijn.
Als er een snelheidsmeter op moet zitten,zet je toch gewoon je navigatie erop. ;)
Je kan zelfs je smartphone er even opzetten voor de keuring 8-)
 
ik weet dan je met oude auto's (oldtimers) beter eerst een keer langs kan gaan als hij nog niet gerestaureerd is. Als je met een perfect gerestaureerd voertuig langs komt dan kunnen ze omkatten gaan vermoeden. En dat mag dan gewoon een vrak zijn, je moet hem nog een keer laten zien als hij in orde is.
 
ik weet dan je met oude auto's (oldtimers) beter eerst een keer langs kan gaan als hij nog niet gerestaureerd is. Als je met een perfect gerestaureerd voertuig langs komt dan kunnen ze omkatten gaan vermoeden. En dat mag dan gewoon een vrak zijn, je moet hem nog een keer laten zien als hij in orde is.

Klopt, van tevoren langskomen met een ongerestaureerde motor, of zelfs alleen maar een frame schept veel goodwill bij de heren keurmeesters.
En je kan meteen alle vragen stellen die je hebt (met betrekking tot de motorfiets, als je begint over vrouwen, de zin van het leven of waarom bananen krom zijn gaan ze je op een eind wel vervelend vinden)
 
Nu niet meer.

Even over die snelheidsmeter:

http://mirrer.nl/wp-content/uploads/2011/02/voertuig-eisen-motorfiets.pdf

Pagina 6, hoofdstuk 3.5

Ik weet dat dit niet de meest complete versie is halflive, maar wel een directe kopie van een document wat je niet zo lang geleden bij jouw lokale rdw-station op kon halen.

En die overheidssite werkt niet op een glasplaat.
Het is ook niet om af te zeiken. Maar er zijn meer websites en rijscholen die met goede intenties in mensentaal wetgeving uitleggen. Het probleem zit voor mij voornamelijk in de actualiteit.
Wetgeving veranderd voortdurend en die ingescande documenten doen dat niet.
Ik hou het liever bij mijn eigen uitleg (daar kan je over debatteren) en een link naar de bron.
 
Ipv hier verder te gaan kun je beter even contact op nemen met de rdw of via telefoon of via de mail en daar je vraag voor leggen.
Gelijk het framenummer erbij vermelden en dan krijg je als het goed is meteen het juiste antwoord en weet je waar je aan toe bent en wat je moet doen.
 
Idd, er is best veel verandert de laatste jaren en bij de rdw geven je zo alle info waar je motor aan moet voldoen
 
Terug
Bovenaan Onderaan