kenteken keuring voor motor ouder dan 30 jaar

EvN

MF veteraan
5 mei 2006
2.264
4
Heb al gezocht hier op het forum maar kon het eigenlijk alleen info vinden van het invoeren van nieuwere motoren.

Op de website van de RDW kom ik het volgende tegen:

"Voertuigen van 30 jaar en ouder worden uitgebreid onderzocht bij de RDW-keuringsstations. Voor dit onderzoek moet u een afspraak maken. U kunt dat online doen. U kiest dan voor 'Invoer vanuit EU/EVA land met een voertuig van 30 jaar of ouder'. De RDW brengt bij het onderzoek extra kosten in rekening voor het beoordelen van een voertuig van 30 jaar en ouder. In het kosten-overzicht onderaan deze pagina staat dit vermeld als beoordeling 5 tot 9 aspecten."

Mijn vraag is, weet iemand wat deze keuring inhoud?

Het gaat trouwens om een XT600Z Tenere uit 1983 die nog op Frans kenteken staat.
 
Ik heb net zo'n keuring gehad voor mijn CB200 uit 1977 die uit Duitsland kwam. Ze controleren technisch niets. Het gaat alleen om een identiteitscheck. Kost 159 euro
 
Laatst bewerkt:
Dus de technische staat maakt niks uit? dan misschien maar eerst keuren voordat ik er geld in ga steken.

Bedankt iedereen.
 
Nee, technische staat maakt niet uit. Tenzij het er echt heel brak uitziet, vertelde de man die hem keurde. Maar speling op de achterbrug, niet werkende verlichting of een lekke demper is geen probleem. Hij wordt niet eens gestart. Ze kijken echt alleen naar het frame en bloknummer en controleren of het overeenkomt met de (Franse) papieren die er bij zitten. De keuring is puur een administratieve formaliteit dus ik zou er ook 100% vanuit gaan dat je er door komt als de papieren er bij zitten
 
Laatst bewerkt:
Bellen met de rdnee is niet het makkelijkste.. zelfs voor een eenvoudige vraag 5 verschillende mensen geeft 5 verschillende antwoorden..
 
Ik heb laatst via de website een contactformulier ingevuld (m.b.t. heractiveren van kenteken van een gesloopte motor) en kreeg na twee dagen een helder en zeer uitgebreid antwoord terug.
Voordeel voor beide 'partijen' t.o.v. telefonisch, want zij kunnen intern de vraag lekker doorsturen naar iemand die er wat vanaf weet en ik heb een duidelijk verhaal zwart op wit.
 
Alleen maken die het makkelijker,de RDW doet het niet leuker maken,ook makkelijker
doen ze niet aan mee. :N
Ik moest voor mijn motor een origineel kentekenbewijs overleggen,de motor komt uit
een verzameling ,die is voordat die stomme eisen weer eens veranderd werden 20 jaar geleden gekocht en daar is dus echt geen origineel kenteken meer van te krijgen.
Wel zat er een uitvoerbewijs en aankoop factuur bij,nou reken maar niet dat ze dat accepteren,dus zat ik mooi met een motor waar ik geen kenteken voor kreeg :(
Gelukkig heb ik via een omweg alsnog een kenteken gekregen,maar dat koste weer extra en
de nodige moeite.RDW weg ermee :r
 
Laatst bewerkt:
We gaan het zien. Eerst nog even een paar dingen aan de motor doen en dan maar eens een afspraak maken.
 
Een registratiekeuring bij de RDW is eigenlijk niks meer dan een antwoord op de vraag: klopt het op papier een beetje waar je mee aan komt rijden? 15 minuten werk waar je na 1.5uur wachten 130 euro voor mag aftikken...
 
Alles zit er bij zitten. Papieren komen vrijdag, moest nog even opgezocht worden.
 
15 minuten werk waar je na 1.5uur wachten 130 euro voor mag aftikken...
159 voor een motor van meer dan 30 jaar... ik heb de factuur van twee maanden geleden nog liggen. Het is inderdaad een belachelijke hoop geld voor wat ze doen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan