Kentekenpapieren hoe lang na keuring?

Helly

MF'er
31 mrt 2003
140
0
Zeist
Als je motor gekeurd is door de RDW, hoelang duurt het dan voordat je de kenteken papieren krijgt?

Ik wil ze zsm hebben want ik wil na 7 weken wel eens gaan rijden!!
 
vroeger was het geloof ik 10 dagen, versneld tegen betaling een dag of 3...

ik geloof dat ze nu e.e.a. geautomatiseerd hebben en als het goed is heb je ze binnen een week.

veel plezier met rijden !!! (ik mag 19 juni pas naar de keuring ;( )
 
Als je een motor invoert (als dit het geval is) krijg je het kenteken pas nadat je BPM betaald hebt. Die datum is bepalend, niet de keuringsdatum.

BPM betaling dient te geschieden binnen een half jaar na keuring van de RDW, anders moet je het voertuig weer opnieuw ter keuring aanbieden.

Mijn ervaring is dat het kenteken na 1 week in de bus valt. (Ken diverse personen met ingevoerde motoren). Het kan echter 10 a 12 dagen duren.
 
Mijn VTR is gekeurd eind april, 2 mei BPM betaalt. Ik heb GV$%$^#$%%^$%$%$% nog steeds mijn papieren niet. Administratieve fout bij de RDW, bellen, bellen weer bellen, faxen, wederom bellen, nog een fax.
Gisteren de baas van de baas van de baas aan de lijn gehad, die zou mij vandaag terugbellen.
Ik ben benieuwd !

PS overigens van de motorzaak waar ik de geimporteerde motor heb gekocht wel voorlopig een leenmotor (ook een VTR) meegekregen. Werkelijk topservice !!!!!!! :}
 
Hm, ik heb mijn motor gisteren laten keuren en meteen de douanepapieren ingevuld (hoefde geen BPM te betalen vanwege >25 jaar). Levertijd kenteken: volgens de importeur 2 dagen, volgens anderen een dikke week.

Ik gok op de importeur :+
 
Het hangt af van wanneer jou formuliertje aan de beurt is in Veendam(??)
Ik heb ze wel eens na twee dagen gekregen, maar ook wel eens na twee weken.
Overigens, als je het echt wil weten, kun je de RDW erover bellen.
Heb ik ook wel eens gedaan 8-)
 
Laatst bewerkt:
Vriend van me heeft motor twee weken geleden in Friesland laten keuren (kortste wachttijd). Na de keurig is hij nog twee uurtjes blijven wachten en kreeg toen METEEN de papieren. Hij is meteen terug gereden naar gelderland en heeft 's middags de kentekenplaat aangevraagd. Kon toen 1 of twee dagen later :]
 
Vriend van me heeft motor twee weken geleden in Friesland laten keuren (kortste wachttijd). Na de keurig is hij nog twee uurtjes blijven wachten en kreeg toen METEEN de papieren. Hij is meteen terug gereden naar gelderland en heeft 's middags de kentekenplaat aangevraagd. Kon toen 1 of twee dagen later :]
De papieren worden toch centraal uitgegeven? :? :? :?
 
Even het goede verhaal ;)

Op maandag naar de keuring. Na de keuring kreeg hij al te horen welke kentekenplaat het zou worden. Meteen kentekenplaat aangevraagd. Op donderdag kreeg hij kentekenpapieren binnen. Met deze papieren meteen de kentekenplaat opgehaald. 3 dagen na de keuring kon hij dus rijden.
 
Het hangt af van wanneer jou formuliertje aan de beurt is in Veendam(??)
Ik heb ze wel eens na twee dagen gekregen, maar ook wel eens na twee weken.
Overigens, als je het echt wil weten, kun je de RDW erover bellen.
Heb ik ook wel eens gedaan 8-)
Idd, ff bellen. Bij mij bleek er iets niet goed gegaan te zijn waardoor ze vergeten waren de papieren te versturen. Na een telefoontje had ik ze met een paar dagen binnen.
 
Dinsdag 20 mei gekeurd en BPM afgedragen, vrijdag 24 mei papieren in huis
:} to the RDW
(P.S. Zaterdag meteen een kentekenplaat gehaald, kan binnen 15 min. op sommige plekken)
 
Dinsdag 20 mei gekeurd en BPM afgedragen, vrijdag 24 mei papieren in huis
:} to the RDW
(P.S. Zaterdag meteen een kentekenplaat gehaald, kan binnen 15 min. op sommige plekken)


Ik vrijdag 19 Mei gekeurd en donderdag 25 mei de papieren, en kentekenplaat kan je gewoon op wachten is 5 minuten werk bij bijvoorbeeld rijsbergen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan