Zwaag, dan zit Niwa op net 10 minuten rijden.
Die willen vast wel even uit leggen wat je verkeerd doet en laten zien hoe het wel moet.
Dan kan je het de volgende keer wel zelf.
Het is een kleine moeite, je moet alleen even weten hoe te handelen
Ik begrijp wat je bedoeld met dat naar voren aantrekken van de wielmoer.jezus man, ken je me ergens van en moet je me hebben?????
Eigenlijk zou ik deze discussie niet met je aan moeten gaan maar tja, zo zit ik niet in elkaar.
Als je dit dus ook al niet begrijpt dan ben ik blij dat ik mijn motor nooit bij jou heb hoeven brengen.
En waar gaat het heen als moderators ook nog eens voor een top sfeer zorgen op een forum?
Als je iets dwars zit dan mag je me best wel een pb-tje sturen en dan kan je best wel je hart bij me luchten, maar hou aub op met alles denken beter te weten.
Motor komt bij Bleeker vandaan.. en in deze staat ga ik er niet eens 100 meter op rijden
Ik ga morgen klooien.. het zal me heus wel lukken ... (hoop ik)
Ik begrijp wat je bedoeld met dat naar voren aantrekken van de wielmoer.
Op die manier duw je het wiel naar voren en voorkom je dat je de ketting strakker legt met het vastzetten van de as.
Wat ik altijd deed is een dikke schroevendraaier o.i.d. tussen je kettingwiel en ketting steken en dan het wiel draaien zodat je ketting het wiel voorin trekt.
Je reactie begrijp ik dan weer niks van.
Je kan toch ook gewoon uitleggen wat je bedoeld i.p.v. in de aanval te gaan omdat ze je niet begrijpen?
mijn reactie is gebaseerd op een 2de aanval van Martell dus niet onterecht.
kijk ook maar ff in topic onderhoud.
Zit er aan je achterremklauw geen stang vast die even losgedraaid moet worden? De bouten en moeren kun je gewoon erin laten zitten maar ze moeten wel losgedraaid worden omdat de remklauw volgens mij op de achteras gemonteerd zit. Laat maar even weten of dit het gewenste resultaat heeft!
Groeten Patrick
Ketting netjes recht / in lijn met tandwielen gezet?Heren, het is gelukt!!! Ik heb de as aan beide kanten losgedraaid en de spanners helemaal los gedraaid en ben achter de motor gaan zitten, twee flinke trappen en hoorde het wiel los schieten. De ketting hing helemaal los! Yeah..jippie.. nu staan de stelstreepjes beiden op bijna 5 en gaat het volgens mij helemaal goed nu. Mijn onervaren oor hoort nog wel een rateltje en ben er dus nog niet helemaal 100% gerust op. Ik heb een rondje stapvoets gereden. Zal er nog maar een kenner naar laten luisteren voor de zekerheid.
Tja, als je daar problemen mee hebt kan je 2 dingen doen.mijn reactie is gebaseerd op een 2de aanval van Martell dus niet onterecht.
kijk ook maar ff in topic onderhoud.
Ketting netjes recht / in lijn met tandwielen gezet?
En er op gaat zitten om de speling te sjekken?
En ook even gedraaid om dat op meerdere punten te doen?
Tja, als je daar problemen mee hebt kan je 2 dingen doen.
Of je doet iets aan die lange tenen van je of je plaatst niet zo'n hoop onzin.
Dan hoeven je niet telkens te verbeteren.
Ketting in lijn met de tandwielen? leg uit..
Speling gecheckt
Tja, als je daar problemen mee hebt kan je 2 dingen doen.
Of je doet iets aan die lange tenen van je of je plaatst niet zo'n hoop onzin.
Dan hoeven je niet telkens te verbeteren.
Het heeft even geduurd maar het is me dan toch geluktMoet je nagaan, zelfs ik houd mijn klep dicht
Als je bij wijze van spreken een lat tegen de zijkant van je achtertandwiel legt, moet die op dat moment ook recht en strak tegen je voortandwiel liggen.
Dit stel je bij door het achterwiel recht te zetten, met je stelstreepjes dus, en als je aan de streepjes twijfelt zijn er de al eerder genoemde gereedschapjes te koop.
Maar als je de streepjes gelijk hebt staan is het meestal gewoon goed.
Ik vertrouw die streepjes nooit en ik heb destijds bij AFS Motorparts zo'n uitlijnstangetje gekocht en er al veel plezier van gehad. Op een sleuteldag van de kluP hebben ervaren mannen wel eens zelf hun ketting gespannen, waarna we even met het apparaatje gingen meten hoe het stond. En regelmatig viel er nog eea te corrigeren.Als je bij wijze van spreken een lat tegen de zijkant van je achtertandwiel legt, moet die op dat moment ook recht en strak tegen je voortandwiel liggen.
Dit stel je bij door het achterwiel recht te zetten, met je stelstreepjes dus, en als je aan de streepjes twijfelt zijn er de al eerder genoemde gereedschapjes te koop.
Maar als je de streepjes gelijk hebt staan is het meestal gewoon goed.