Het zijn idd kromme regels. Want waarom zou een 20 jarige geen 70kW mogen rijden? Pure klets eigenlijk.
Zover A2 regels:
- 35 kW of lager origineel
- 36-70 kW origineel 'moet' je terugvoeren tot 35 kW of lager (want het moet ook voldoen aan max 0,20 kW/kg)
De regel is eigenlijk: Alles tussen de 35,0 en 70,0 'moet' je officieel terugvoeren naar 35 kW (met de 0,20 regel ofc). Alles boven de 70,0 kan je wel knijpen naar 35, maar dat is illegaal volgens de wet.
Dus 70,1 kW? --> vette pech
Extra (non-legale) opties:
*- 36+ kW niet terugvoeren en hopen dat je niet wordt aangehouden of een ongeluk overkomt.
*- 70+ kW terugvoeren naar 35kW met max 0,20 kW/kg en hopen dat bij aanhouding een agent treft die er niet zo veel verstand van heeft. Ook ongelukken zo veel mogelijk voorkomen, maar dat geldt voor alle motorrijders.
De laatste 2 raad ik ten alle tijden af, want je schiet er toch niks mee op. Je kan er allemaal maar op verliezen. Echter zijn toch mensen die het doen.
Voor de CBF600 die origineel 57 kW heeft en 202 kg weegt, kan je em prima terugvoeren op 35 kW (0,17 kW/kg), want
a) 57kW (oorsprongelijke vermogen) is niet 2x meer dan 35 kW (verlagerde vermogen)
b) zit onder 0,20 kW/kg