Keuze motor

'De motor mag origineel niet meer dan het dubbele vermogen hebben van het geknepen vermogen', is een lastige zin en daar worden geen voorbeelden bij gegeven. Bij 35kW klopt het dat dit 70kW is. Echter... de 25kW-regels zijn er eigenlijk alleen voor de 25kW-rijders, met het rijbewijs van voor 19 januari 2013. Daarom mag je bijv. met A2 geen GSXR600RR rijden en wel met een 25kW-rijbewijs, al komt dat hoofdzakelijk omdat deze oorspronkelijk meer dan 70kW heeft.

Als je heel strikt naar de regel kijkt dat de motor oorspronkelijk meer dan het dubbele van het geknepen vermogen mag hebben, 25kW voor de CBF600 in dit geval, zou de motor niet meer dan 50kW mogen hebben. Ze hebben het allemaal erg makkelijk en duidelijk omschreven.
 
Laatst bewerkt:
De wet is op veel manieren te intepreteren.
Neem je het strikt/letterlijk of neem je het zoals de wetgever het bedoeld heeft, dat is de vraag hier.
Ik zou zeggen dat het mag, omdat je met minder vermogen rijdt dan is toegestaan.
Ik denk ook niet dat je problemen krijgt met politie/verzekering. Maar er hoeft er maar een tussen te zitten die niet verder kijkt dan de letterlijke regel en je bent de klos.

Ik zou het wel aandurven met die CBF. :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan