Keuze scooter

1). kijken welke je mooi vindt
2). ervaren welke je lekker vindt rijden
3). in je portemonnee graaien welke je kunt betalen

en voila..... daar staat je nieuwste aanwinst.....


kijk ik had het niet beter kunnen verwoorden. Goed oriënteren, daarna de beste keus maken op dat moment. Na een jaar kun je dan wel zeggen of het bevalt of niet.
 
Ik zit met het zelfde probleem na mijn ongelukje ben ik op zoek naar een nieuwe scooter.
Een Aprilia ATLANTIC 500 of een Malaguti MALAGUTI SPYDERMAX GT 500 iemand die hier mee rijdt ervaring heeft
 
Ik rij zelf nu honda foresight, maar ben aan het kijken naar de burgman 200.
De topsnelheid van mijn foresight is ongeveer 115 km, de brugman 200 loopt wat harder heb ik begrepen
 
Ik rij zelf nu honda foresight, maar ben aan het kijken naar de burgman 200.
De topsnelheid van mijn foresight is ongeveer 115 km, de brugman 200 loopt wat harder heb ik begrepen

De brugman loopt ongeveer 5 km/u _O- , maar de BURGMAN 200 haalt zo'n 120 - 130 km/uur
Goeie keus, zo'n Burgman 200, betaalbaar, vlot en betrouwbaar
 
vandaag proefgereden op burgman 200, echt een verrassing, rijd bijzonder lekker.
1 min puntje..het ruitje is laag.

wie heeft ervaring met de hogeruite of de varioruit?
wat is het verschil met de orginele ruit qua hoogte?
ben benieuwd

grzzz jos
 
Foto'tje van mij gemist? staat op je vorige pagina, zit een mooi vario-ruitje op.
Je handen zitten redelijk uit de wind en de vario werkt echt (ben zelf 1.80 m)
Ik zal er nog een frontaal foto'tje bijzetten.
full

Mooi toch?

Groeten van
full

het Yskonijn
 
vandaag proefgereden op burgman 200, echt een verrassing, rijd bijzonder lekker.
1 min puntje..het ruitje is laag.

wie heeft ervaring met de hogeruite of de varioruit?
wat is het verschil met de orginele ruit qua hoogte?
ben benieuwd

grzzz jos

Hallo Jos,
Ik heb direct een hoge ruit laten monteren toen ik mijn 200 kocht. Dat beviel erg goed. Met de vario-ruit heb ik geen ervaring.
Het verschil ligt vooral in de hoeveelheid wind die je vangt; trouwens, met de hoge ruit zit je zeker niet uit de wind ...
Momenteel heb ik de Burgman 400 en ook nu zit ik niet uit de wind; er zijn altijd wel wervelingen.
 
IJshaas: aardige foto, om te zien hoe die schuine lijnen van de koplamp naar de knipperlichten haaks staan op het perspectief van de weg. Blijft strakke fiets om te zien!
 
hoi foo,

ik hoef ook niet geheel uit wind te zitten, ik heb zaterdag gereden in de regen, maar ik was toch behoorlijk nat, niet veel bescherming van het lage ruiteje, is dat met de hoge ruit iets beter?
ik ben 1.86, wind zal ik zeker wel vangen :)

grtzz

jos
 
vandaag proefgereden op burgman 200, echt een verrassing, rijd bijzonder lekker.
1 min puntje..het ruitje is laag.

wie heeft ervaring met de hogeruite of de varioruit?
wat is het verschil met de orginele ruit qua hoogte?
ben benieuwd

grzzz jos
Jos, even een tip:

kijk ff op het Burgman 400 topic, pagina 6 voor een oplossing met het vario scherm, waarbij je van je originele scherm een hogere fliptop maakt. Ik heb dat er op mijn Burgman 400 nu zo'n 6000km op en het bevalt werkelijk uitstekend. Wellicht is het idee ook toe te passen op de 200.

Op pagina 12 vind je nog een tip hoe je van het restant mooie custom handkappen kunt maken. Sinds ik die er op heb met mijn handvatverwarming a 39,95 (www.louis.de) kan ik zonder kouwe klauwe gemakkelijk een uur en meer bij 2 graden rijden.
 
hoi foo,

ik hoef ook niet geheel uit wind te zitten, ik heb zaterdag gereden in de regen, maar ik was toch behoorlijk nat, niet veel bescherming van het lage ruiteje, is dat met de hoge ruit iets beter?
ik ben 1.86, wind zal ik zeker wel vangen :)

grtzz

jos

Hallo Jos,
Op mijn 200 werd ik met de hoge ruit niet echt nat; alleen de schouders en helm.
Op de 400 heb ik daar meer last van en dat vind ik nogal vreemd. Ik weet niet hoe dat kan.
Ik ben 1.81m en de hoge ruit vond ik voor mij in elk geval prima.
 
Hallo Chengeve

Je moet nooit de illusie hebben dat je in de open lucht met regen niet nat wordt.
Een scherm houdt je wel uit de rijwind en houdt dus ook aardig wat nattigheid tegen. Maar helaas, het water komt van boven en daar zit alleen je helm. Ja ook mijn haar blijft droog, en, als je een goed pak hebt, de rest ook.
Zelf vind ik de vario-ruit goed bevallen. Ik had eerst een proefrit met een standaard scherm gemaakt. Scooter reed prima, maar bij mij wel vrij veel turbulentie om m'n hoofd.
In overleg met de dealer de vario-ruit laten monteren. Dit geeft een stuk minder turbulentie dan de standaard ruit en het staat ook nog eens een stuk mooier dan zo'n etalageruit. Het blijft toch een kwestie van proberen.
Ik heb ook wel eens een rit op een Atlantic 500 gemaakt. Een prachtige machine, maar daarbij rammelden boven de 100km/u de vullingen bijna uit m'n kiezen en m'n ogen uit hun kassen van de turbulentie. Anderen hebben daar mogelijk weer niet zo'n last van.

Als je echt niet tegen nattigheid kan, kun je beter in een blikje gaan zitten.
Groeten van
full

Het Yskonijn
 
hoi YsKonijn ook even een vraagje over het vario scherm.
is deze net zo hoog als het orginelescherm, maar dan alleen met de spoiler?

grzzz jos
 
Hoi Jos,
De vario-ruit is iets hoger en breder dan het standaard scherm, en heeft naar mijn gevoel een betere stroomlijn. Ook je handen zitten beter uit de rijwind.

Groet, Yskonijn
 
Een beetje late reactie.
Toch wil ik hem hier niet onthouden.

Ik heb namelijk n.a.v de goede ervaringen van Yskonijn,de Vario ruit geprobeerd.
Ik heb hem er al weer af,het hielp mij totaal niet,sterker nog,ik had veel meer last van wervelingen,en totaal geen voordeel van de "windstroomlijn".

Ik steek met mijn helm net boven het scherm uit,ben 1 meter 98 lang.
Heb nu sinds vorige week een GIVI scherm gekocht,bij RAD in Drongen,en dat bevalt wonderwel zeer goed.
Je moet er wel aan wennen,omdat je nu een soort van druk in de rug voelt.
Je zit steviger op de scooter,en je zit volledig uit de wind.
Kappen op de stuur,voor de hendels is niet meer nodig,en niet aan te raden,ivm stuuruitslag,dit weer nav de deflectors die aan de GIVI scherm zitten,en het scherm zodoende breder maken.
Het GIVI scherm is 14 cm hoger dan het standaard scherm,van een Suzuki Burgman 400 bj 2001.
GIVI maakt motorscooterrijden,op die manier plezieriger.
Echt een aanrader.
De Varioscherm,is naar de prijs die er voor betaald moet worden,veel te duur,en gewoon een stukje plexieglas,met 2 parallelle scharniertjes,waarvan het éne pootje langer is,dan de andere.
 
Terug
Bovenaan Onderaan