Keuze supermoto voor beginner A2

Ruben123

Rookie
16 jul 2015
3
0
Goedenavond allemaal,

Ik heb besloten om toch maar een account aan te maken op dit forum in de hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende. Ik ben bijna 20 jaar en ga volgende maand beginnen met lessen voor een A2 rijbewijs. Alleen ben ik al een tijd bezig met het zoeken naar een geschikte motor. Het moet in ieder geval een crossmotor zijn. Ik dacht in eerste instantie dat ik al een goede motor gevonden had. Een KTM 525 exc, deze voldoet kwa uiterlijk precies aan mijn eisen, alleen motorisch niet... Op dit forum lees ik veel wisselende berichten over crossmotoren dat deze in basis niet geschikt zijn voor woon/werk verkeer. Het kan in principe wel volgens veel van jullie alleen is dat in basis niet te doen door het frequente onderhoud dat nodig is (om de zoveel uur nieuwe zuiger, olie, filters etc.). Mijn bedoeling is om deze te gebruiken voor woon/werkverkeer (25 km per dag heen, 25 km per dag terug) en niet voor andere dingen zoals off-road rijden etc. Ik zou het zeer op prijs stellen als jullie tips voor mij hebben welk type crossmotor eventueel geschikt voor mij zal zijn, aangezien ik nog niet helemaal thuis ben in de motorwereld. Inmiddels ben ik druk bezig met het zoeken op dit forum naar mensen met soortgelijke vragen als de mijne, alleen zijn hele concrete antwoorden voor mij niet te vinden.

Met vriendelijke groet,

Ruben
 
En een supermotard is geen optie? Anders zou je bijvoorbeeld naar een Yamaha XT660X kunnen kijken, precies 35kw en een hele leuke A2 fiets. Ik rijd zelf op een MT-03 (ook A2) is hetzelfde blok.
 
Een supermotard voldoet net als een supermoto zeker aan mijn eisen! ;) Een XT660X houd ik in gedachte, ziet er opzich prima uit alleen wijkt deze naar mijn mening iets teveel af van een echte crossmotor wat ik eigenlijk toch wel graag wil.
 
Zou voor woon werk verkeer persoonlijk voor alles kiezen behalve een crosser/enduro/offroad, maar liefde maakt blind zo ook met motoren. In eerste instantie kijken naar goede banden, noppen zijn funest wua comfort. Mocht je er van houden is sport-touring een veel spannende optie, wel het comfort en toch het robuuste off-road karakter.
 
50 km per dag valt wel mee. Dat is nog wel te doen. Ik denk dat een Suzuki DRZ400SM Precies is wat je zoekt.
 
Naar een DRZ had ik ook al zitten kijken inderdaad. Wellicht een stomme vraag maar is bijvoorbeeld een KTM 525, Husqvarna SM of een Suzuki DRZ niet allemaal één pot nat?
 
Heey ik lees je topic toevallig ik rij een yamaha xt660x uit 2008 35 kw omdat ik ook alleen een A2 rijbewijs heb. Cross moter is niks voor woonwerk verkeer ik gebruik mijn xt660 soms voor woon werk verkeer maar rijd perfect weinig onderhoud alleen je ketting aventoe even in sprayen en klaar is kees
 
Ik ben ook zoekende naar een supermotard, maar ik heb vernomen dat de drz 400 etc te licht zijn. Omdat je maximaal <0,2 kw per kilo mag en die crossmotors/supermotards allemaal onder de 175 kilo zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan