KIA: Killed In Action?

done-and-gone

MF veteraan
27 mei 2003
5.359
1.701
Dus, KIA heeft een nieuwe reclame. Over hun geweldige lane assist. Dat ze daarmee road rage promoten en ‘en passant’ nog even een motorrijder onder de wielen proberen te krijgen, is bijzaak.
Kia had zich er beter van kunnen vergewissen dat in veel landen de wet dat toch anders ziet. Enfin, lees vooral de comments onder het filmpje.

 
Okee dat was echt geweldig om te lezen. Letterlijk IEDEREEN sleept Kia over de hete kolen. 10 likes en 1000 dislikes is nog maar het begin.

Welke compleet achterlijke flapdrol schrijft het script en scenario voor een reclame als deze? Niemand die opmerkt 'hee, dit ziet er uit als agressie en komt misschien niet zo goed over'?
Nou zijn auto reclames wel vaker ronduit raar, en vermoedelijk het product van een meth trip... maar dit lijkt gemaakt te zijn door een nuchter maar verontrustend dom persoon.
 
Eindeloze excuses, boze publicaties in de media, donaties van Kia aan fondsen ter bestrijding van verkeersagressie en cursussen ter verhoging van het sociale bewustzijn van hun marketing afdeling. En daarna over tot de orde van de dag.
 
Ik heb een niet zo vriendelijk berichtje voor die pannekoeken achtergelaten op de Kia Facebook pagina via Messenger. Die idioten moeten met hun neuzen in hun eigen stront geduwd worden. Net als een hond die binnenshuis plast en moet afleren.

En die kerel die achter het stuur zit - wat een perfecte karikatuur van een egotripper die zich in z'n personal space belaagd voelt. Dat soort bestuurders zijn er veel te veel op de wereld. Het zijn dat soort bestuurders die dit soort tragediën veroorzaken.

 
Laatst bewerkt:
Ik zet mijn lane assist daarom ook altijd uit, stuk makkelijker om die motorrijders om te kegelen!
Als het alleen op de Kia Soul zit valt het wel mee, zullen toch niet veel van die spuuglelijke hokken worden verkocht.
Geheel off topic,

Maar je Avatar_O-_O-:t
 
Negatieve publiciteit is ook publiciteit. En nu genereren ze aanzienlijk meer publiciteit dan met een saaie standaard reclame.
goede strategie
 
Het is pas een goede strategie wanneer die publiciteit ook verkoopcijfers oplevert.

Je weet die anti-mannelijkheid Gilette reclame nog wel?


Dit was het gevolg van een slechte marketingcampagne.
 
Oorspronkelijke filmpje is inmiddels verwijderd.

Maar ja, dit is het internet:

 
Wat ik wel verontrustend vind is dat dat Kia hondenhok de motor kan bijhouden. In dit geval leg ik de schuld bij de motorrijder, deze rijdt als een ouwe sok. (Ja ik weet het, is maar reclame, maar dan nog)
 
Aan de andere kant, negatieve publiciteit is ook publiciteit. En anders hadden wij het nooit over een KIA gehad hier.
 
Wat ik wel verontrustend vind is dat dat Kia hondenhok de motor kan bijhouden. In dit geval leg ik de schuld bij de motorrijder, deze rijdt als een ouwe sok. (Ja ik weet het, is maar reclame, maar dan nog)
Maar dat zie je zo vaak in films ook. Dan rijdt iemand in een snelle auto en die wordt dan van de weg afgedrukt door een busje.
 
1623409753448.png


Gepost vanaf mijn Nokia smartphone.
 
Terug
Bovenaan Onderaan