Kickstart KTM

Dutchboy

Die hard MF'er
20 mrt 2004
698
0
Waarom zit bij een KTM 525 eigenlijk de kickstarter rechts en bij een 625 weer links?
 
Omdat de ketting rechts zit! :+

Serieuzer: Volgens mij kwam het gewoon beter uit en hadden ze aan de andere kant minder ruimte. Nu doen ze blijkbaar wat meer moeite en zit ie wel op de goede plaats.
 
Oké!

Toen ik "in" was voor wat jaren 90 modellen, vielen na wat proefritjes de LC4's voor me af want ik krijg ze domweg niet aan met die kickstart links. Nu zal het feit dat ik eens aan m'n linkerknie geopereerd ben geweest vast een rol spelen, maar het handigheidje wilde er ook gewoon niet inkomen. Mijn keuze voor Honda vindt zijn oorsprong dus eigenlijk in het feit dat die wél een rechtse kick had 8-) Vandaag de dag geen probleem meer met al die elektrostart fietsen dus wie weet... :)
 
Oké!

Toen ik "in" was voor wat jaren 90 modellen, vielen na wat proefritjes de LC4's voor me af want ik krijg ze domweg niet aan met die kickstart links. Nu zal het feit dat ik eens aan m'n linkerknie geopereerd ben geweest vast een rol spelen, maar het handigheidje wilde er ook gewoon niet inkomen. Mijn keuze voor Honda vindt zijn oorsprong dus eigenlijk in het feit dat die wél een rechtse kick had 8-) Vandaag de dag geen probleem meer met al die elektrostart fietsen dus wie weet... :)

Een LC 4 Trap je niet zittend op de buddy aan met je linkerbeen, maar er naast staand met rechts.........en hard hoef je ook niet te trappen als het ding goed afgesteld is.
 
Een LC 4 Trap je niet zittend op de buddy aan met je linkerbeen, maar er naast staand met rechts.........en hard hoef je ook niet te trappen als het ding goed afgesteld is.


Klopt. Is me allemaal voorgedaan en nóg lukte het me niet ;(

Heb eens een proefrit op een Husqvarna gemaakt en kon mooi toen het ding een paar kilometer van het huis van de verkoper afgeslagen was, opbellen voor noodhulp haha. De koop ging subiet niet door :+
 
Een LC 4 Trap je niet zittend op de buddy aan met je linkerbeen, maar er naast staand met rechts.........en hard hoef je ook niet te trappen als het ding goed afgesteld is.

Wedden van wel? Staand ernaast lukte me juist niet goed vanwege mijn italiaanse maat benen en een te strak leren pak. Was voor mij echt onnatuurlijk hoog dus ik startte mijn LC4 altijd zittend met links. Kwestie van oefenen en na een tijdje maakt het echt helemaal niets uit of je met links of rechts kickt. Ik moet nu trouwens wel weer wennen om met rechts te kicken.
 
is er iets mis met jouw handjes?
je vrouw laten was in zóóó 1950's

Joh, emancipatie is zooooo seventies :+ Bovendien heb ik vandaag in ruil haar brommert rijklaar gemaakt na z'n winterslaap, dus een eerlijke deal.
 
Dat lijkt me nou niet echt een reden om een kickstarter aan een bepaalde kant te plakken ;)

Ik st ook altijd naast mijn 660, start gewoon makkelijker. Al is het ook goed te doen als je er op zit, maar dat vind ik onhandig.
 
Dat lijkt me nou niet echt een reden om een kickstarter aan een bepaalde kant te plakken ;)

Ik st ook altijd naast mijn 660, start gewoon makkelijker. Al is het ook goed te doen als je er op zit, maar dat vind ik onhandig.

:^ Sta er ook naast, dat is gewoon gemakkelijker.
 
Volgens mij is de plek van de kickstarter gewoonte geweest en zijn ze daar later van afgestapt. Maico had het ook en ook een paar italo-s hadden de kickstarter links.

Ik had een KTM 500 met een nieuwe zuiger en met links kon ik amper kracht zetten om door de compressie te komen.
Er links naast staan en met rechts trappen was twee keer trappen en lopen!

Inderdaad een kwestie van afstellen.
 
:^ Sta er ook naast, dat is gewoon gemakkelijker.
En ik juist weer niet staand, maar uitsluitend zittend.

Heb 'm staand nog nooit aan de gang gekregen en zittend in max 2 a 3 keer, meestal gewoon in 1 keer. Kan gewoon geen kracht zetten/snelheid maken als ik ernaast sta, veel van de kracht verdwijnt dan in het omver trappen van de motor zelf :+
 
Ja, het is wel zo, dat ik makkelijker trap, met de motor tegen de muur, want ik heb ook wel eens in het veld gestaan en toen kon ik mooi een opstapje opzoeken, want ondanks mijn 1.84m, zit het compressiepunt dan op pijnlijk lenige hoogte!

Maar ik kan helemaal niet trappen met links, dus geen keuze.
Gemiddeld vind ik sowieso, dat KTM en Kawa makkelijker start dan Honda.

Veel oudere CR500 modellen zijn slechte starters, als kwaal en bij jongere CR500-modellen zie je vaak enorme slijtage aan de kickstarter e.d.
Dan hoor je hem ook vaak tegen het frame slaan en allerlei oxidatie. Komt gewoon door verkeerd schoppen op de kick.
Het gaat niet om hard schoppen, maar om juist schoppen! Geldt ook voor de kickstarter links. Handigheidje!
 
Terug
Bovenaan Onderaan