Kilometers gereden in 2020

Hoeveel kilometers heb je dit jaar gereden?

  • Minder dan 5. 000km

    Stemmen: 94 39,3%
  • 5.000-10.000 km

    Stemmen: 65 27,2%
  • 10.000-15.000 km

    Stemmen: 37 15,5%
  • 15.000-20.000 km

    Stemmen: 22 9,2%
  • 20.000-30.000 km

    Stemmen: 10 4,2%
  • 30.000-40.000 km

    Stemmen: 7 2,9%
  • 40.000-50.000 km

    Stemmen: 2 0,8%
  • Meer dan 50.000 km

    Stemmen: 2 0,8%

  • Totaal aantal stemmers
    239
Zoals elk jaar heb ik dit jaar, ondanks alle belemmeringen en diverse rit-/ evenement-afzeggingen, gewoon twee keer de helft gereden..🤪
 
Op mijn huidige motor 3300km sinds april, mijn vorige motor zal ik ook nog 2-3k mee gereden hebben. Dus alles bij elkaar een 6000km gok ik.

Ik rijd sinds een anderhalfjaar vrijwel geen woonwerk meer met de motor en afgelopen jaar geen vakantie kunnen doen, dus dan vallen de cijfers een beetje tegen.
 
XJ600: 100km (nog net voor verkoop)
TDM850: 2127km
MSX125: 2796km
Normaliter rijd ik ongeveer 10k-12kkm bij elkaar maar onder andere door corona (en de aanschaf van een auto welke 6050km voor zijn rekening heeft genomen) is het dit jaar minder dan de helft. Voornemen voor volgend jaar: minstens het dubbele van dit jaar rijden met de motor!
 
Ik heb dit jaar eigenlijk best veel gereden. Vanaf het moment dat de lockdown begon was het aardig weer en heb ik veel dagtochten gereden van 4-500km per keer. In juni een midweek weg(2500km) en in augustus/september nog 3 weken (7500km).

In totaal 19.000km, waarvan 14.000 op de GS en 5.000 op de Versys. En bijna alleen maar pretkilometers want reizen voor het werk heb ik nauwelijks gedaan dit jaar.
 
Haalde mijn rijbewijs in juni. De BMW stond toen al twee weken in de garage met bijna 63000 km op de teller. Nu staat er bijna 70.000 km op
 
Voorlopig rijbewijs en eerste moto Versys 650 in de garage sinds de eerste week van September, net geen 5000km gereden.
Enkel plezierritjes.
Misschien als ik er de kilometers met de rijschool bij tel haal ik alsnog 5000. :]
 
Zo'n 2000 met de Dragstar tot hij in april verkocht werd, in mei de Strom gekocht en daar nog zo'n 4.000 mee gereden. De planning was eigenlijk om ww vaker met de motor te doen, maarja... -O-
 
1600 op de Harley en 400 op de GS (pas sinds 1 maand in bezit), niet echt veel dus.
Dat is weer een nadeel als je bijna ieder weekend op een circuit bivakkeert voor zoonlief.
Heb al tegen hem gezegd dat hij tegenwoordig vaker op de motor zit dan ikzelf :Y
 
Van 2008 tot 2020 nog geen 5000 km gereden, ondanks mijn (altijd) in perfecte staat verkerende Yamaha FJ1200 in de garage. 1 maart 2020 een TDM 900 opgehaald bij de dealer met als gevolg dat het motorvirus weer terug is. De TDM is voor mij een geweldige motor en heeft mij weer plezier in het rijden bezorgd. Tussen maart en oktober 9000 km gereden, ik ben weer helemaal terug. Mijn account bij MF kon ik na ruim 15 jaar niet meer bij. Mijn naam, Speedking kon ik niet meer gebruiken, ik heb er Speedking63 van gemaakt, dat lukte wel, gevolg is happy op de motor en ook weer actief op MF.
 
Laatst bewerkt:
Ik kom uit op ongeveer 7500km, en echt alleen met mooi zonnig en droog weer. Motor is alleen een paar keer nat geworden agv het wassen bij de wasbox..
 
het was geen echt motorrijdjaar.
Alle ver-weg-excuus evenementen zijn afgezegd, op 1 na.
En die ene was dan ook Memorable...
daar zijn we net tussen golf1 en golf2 doorgeglipt.
Een aantal aanwezigen wilde geen fotos want mochten eigenlijk niet op reis vd baas..

ik zit net boven de 40K (de 40K beurt was begin Nov, en sindsdien waarsch geen 1000km meer gereden...)

aan het eind vh jaar zet ik de fotos van de odometers wel weer in het jaar-km-topic.
hey, een oud motorrijders-gezegde, voor. het MF-kert-tegeltje...:
"Noteert den kms niet voordat het jaar verschoten is."


heb nog wat Nostalgische trip-kaartjes..

In zomer toch nog 9 social-call bezoekjes kunnen afleggen, sommigen zelfs 2x in paar weken tijd.
er was onderweg slechts 1 persoon die al Covid gehad had (in Wenen, positief getest, en weinig last had gehad)
en (helaas?) heb ik het ondanks een paar keer hartelijk handschudden en twee maaltijden samen niet meegkregen.
Screenshot 2020-12-21 at 15.39.18.png


En dan in Sept even op+neer naar Warsaw, ook langs wat kennissen, en toch nog 1 event "live" meegemaakt..
Iedereen was extra opgelaten omdat er sinds Jan niets meer in-person gedaan was.
En niemand van de 100 aanwezigen heeft Covid gehad sindsdien, dus hebben die maskers, lege-stoelen en looppaadjes toch gewerkt..
Ook Great Party (vrijwel geen maskers...) gehad in afgehuurde disco,
en ook daar blijkbaar geen besmettingen opgelopen (waren maar met iets meer dan 100...)
Screenshot 2020-12-21 at 15.38.56.png


Helaas brak in Oct de pluris alweer uit en is alles verder "online" gegaan...
(ik had de beurt zo gepland dat ik in Nov nog even op+neer naar Nurmberg kon, maar ook dat ging online... )
 
3500km met de Bandit, allemaal plezier-km's op 1 ritje naar cursus na. Gelukkig wel nog een tripje naar de Moezel kunnen maken.
Daarnaast nog 750 km met de CB, alleen maar rondjes door de polder.
Hopelijk wordt het volgend jaar beter...
 
2020 was een relatief mager motorjaar. Van 1 maart tot 15 dec. (dan gaat de motor weer in winterstop) slechts 9.058 km. Toch nog kans gezien dat over 6 landen te verdelen, te weten Nederland (uiteraard), België, Duitsland, Polen, Slowakije en Tsjechië.
route 07-2020.JPG


Hopelijk wordt 2012 weer een meer gemiddeld motorjaar met rond de 15.000 km. Ik heb voor 2021 nog een paar leuke bestemmingen in gedachten.
 
Dit jaar iets meer dan 2000km. Andere jaren haal ik 5à6000km.
Eén tripje naar Duitsland gemaakt, maar we hadden onderweg één bui (die het hele weekend heeft geduurd)
 
Dit jaar wel wat wat meer ritjes met z’n tweetjes op de Pan European gemaakt maar niet de lading kilometers die er vorig jaar met woon-werk op kwamen. De Duc is sowieso voor de ritjes in de buurt.
 
Dit jaar niet veel gereden, aantal keer petfles opgehaald en een aantal punten bezocht in de Landmarkrally bezocht. Aantal keer met een lege accu gestaan, dus veel stil gestaan dit jaar. Sinds feb op een andere locatie werkzaam welke in met de fiets kan aandoen en daar kan ik een auto pakken voor het werk, dus woon/werk is helemaal stil gevallen. En ik heb juist nagenoeg niet thuis gewerkt, dus amper tijd gehad om te rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan