Lastig aan te geven.
Een moderne Yamaha moet elke 10.000 km z'n beurtje hebben. Dat valt dus alweer mee. Op elke 42.000 km moeten de kleppen worden nagekeken/gesteld. Dure beurt, maar ook weer niet wereldschokkend.
Nu de vraag of je die fiets met 55000 km moet kopen. Dat hangt er van af hoe goed de fiets is onderhouden en bereden. Een eigenaar die koud wegscheurt, alleen maar korte stukjes rijdt, bezuinigt op onderhoud enz. kan elke fiets binnen 50.000 km slopen. Een motor die voor rijlessen is gebruikt is mogelijk wel goed onderhouden, maar vaak ook niet erg netjes bereden.
Maar een goed bereden motor, die op tijd is onderhouden kan met gemak anderhalve ton rijden. Bovendien: een motor die veel lange ritten heeft gedraaid slijt naar verhouding minder dan een motor die veel minder kilometers heeft gedraaid op korte afstanden in de stad.
De vraag is ook waar je 'm voor gaat gebruiken. Wil je 30.000 km per jaar rijden, dan zit je met deze motor al snel aan de anderhalve ton en brengt hij weinig meer op.
Maar om een voorbeeld te geven: ik heb m'n Fazer 1000 nu bijna 7 jaar en 70.000 km. Ik rijd er het hele jaar mee door. Behalve een dure klepstelbeurt, een nieuwe accu en een kleine olielekkage (fabrieksfoutje, lekkende pakking) heb ik er nog nooit iets mee gehad. De fiets ziet er nog uit als nieuw. Ik verwacht dat ie de anderhalve ton met gemak haalt.