Klapperen voorvork bij hard aanremmen

stevo87

MF'er
6 apr 2010
114
0
Tilburg
Goedemiddag,

Als ik met mijn CBR600FS op het circuit hard moet remmen, voel ik vaak mijn voorvork klapperen/stuiteren omdat deze het denk ik niet aan kan. De schijven zijn gewoon recht en de remblokken zijn recentelijk vervangen.

Is er iets wat ik hier aan kan doen zonder meteen een Hyperpro setje te monteren door bijvoorbeeld de instellingen te wijzigen? Voorvork is verders nog helemaal origineel. :)

Alvast bedankt,

Stevie
 
Heb je vering uberhaupt al eens af laten stellen?

En een Hyperpro setje is zeker aan te raden!
Je kent je motor niet meer terug na die tijd.

Greetz.
 
Nee.. Vering is zo gebleven sinds ik de motor in mn bezit heb. Ik heb geen verstand van vering omdat niemand mij dat ooit heeft uitgelegt.

Hyperpro setje heb ik idd al naar zitten kijken :)
 
Je kunt bij praktisch elke veringboer gratis je vering af laten stellen, dat scheelt meestal al een hoop. Mocht dat niet het gewenste resultaat geven kun je daarna nog altijd dikkere olie gebruiken en/of andere veren (daar zullen ze je ook wel advies over geven als je er toch bent ;) ).
 
Je kunt bij praktisch elke veringboer gratis je vering af laten stellen, dat scheelt meestal al een hoop. Mocht dat niet het gewenste resultaat geven kun je daarna nog altijd dikkere olie gebruiken en/of andere veren (daar zullen ze je ook wel advies over geven als je er toch bent ;) ).

:^

Met andere veren valt al 60 tot 80% winst te behalen in het rijgedrag van je motorfiets.
Dus zeker het overwegen waard!

Maar laat je motor eerst maar eens afstellen.

Als jij zegt dat die aanremmen gaat klapperen dan zou dat betekenen dat die te zacht en daardoor helemaal onderin komt.
 
Laatst bewerkt:
Zijn je balhoofdlagers en wiellagers nog wel goed? Misschien klappert je voorvork doordat er speling op deze lagers zit.

Vering afstellen en onderhouden moet je zeker doen. Dit kan je een hele andere (betere) motor teruggeven!