Note : Soez GSX 1100 98 er
Stelplaten van soez kosten 8 euro stuk, echter volvo heeft dezelfde kosten 1 euro
Nokkenassen hoeven nooit uitgebouwd worden, die worden verdraaid middels de krukas en dan vis je de stelplaatsjes er zo van tussen met een pincet en "duwsleutel", dan ruimte opmeten, de speling eraf trekken en dan die platen ophalen en er tussen wroeten, dat is alles, is alleen erg tijdrovend
Nokkenassen hoeven nooit uitgebouwd worden, die worden verdraaid middels de krukas en dan vis je de stelplaatsjes er zo van tussen met een pincet en "duwsleutel", dan ruimte opmeten, de speling eraf trekken en dan die platen ophalen en er tussen wroeten, dat is alles, is alleen erg tijdrovend
Bij die CBR600 dus wel, want de stelplaatjes zitten onder de stoterbusjes.
microfiche linkje
Yup. KEn trouwens: kap eraf? Bij mij steken de cylinders gewoon opzij door de tupperware heen :-)Langleve de handige sleutelaar met een luchtgekoelde fiets
Nee, dat lukt daar echt niet.
Die stoterbus valt nl grotendeels in je cilinderkop, die krijg je er van zn lang zal z'n leven niet uitgepield.
En daar zit de shim onder.
Hoe ik dat zo zeker weet ?
Dit is hetzelfde systeem als bij m'n NX en daar lukt dat gewoon niet bij.
Kun je zeggen dat het wel kan bij zo'n CBR, maar het lukt toch niet.
Ik heb alleen ervaring met Nieuwe Soez en oude honda's, maar hoe bepalen ze dan de nieuwe speling? 2 maal de nokkenas lossen? Leeker is dat voor de draadverbindingen, dan is dus, althans, 10 x stellen en dan kun je kop reviseren opdat er dan vroeg of laat een nokkenaskap bout doordraait.
Langleve de handige sleutelaar met een luchtgekoelde fiets
Ja, dat is wat ik wilde zeggenlang leve de 1 of 2 cilinder met in totaal 4 kleppen en een simpele blok