kleppen stellen Honda nc750

vroemm

Rookie
18 aug 2018
11
2
Ik wil de kleppen stellen-kontroleren van mijn Honda nc750SA
Wat kan ik het beste gebruiken om de kleppendeksel goed dicht aan te laten sluiten.Ik begrijp dat hier geen pakking tussen zit.
In een youtubefilmpje welke ik van het forum af heb gehaald lijkt de rand ingevet te worden met kopervet.Is dit de beste manier?
 
Ik denk dat het honda werkplaatshandboek wel een geschikte silicone dichtingsmiddel beschrijft voor het kleppendeksel, als het al nodig is.


edit: kopervet heeft er niks mee van doen. Hij gebruikt een silicone pakking terwijl hij verteld dat het eigenlijk niet nodig is.


ofwel, haal een nieuwe pakking als je zekerheid wil en laat de vloeibare pakkingen achterwegen.
 
Hier zit gewoon een pakking tussen. Of je die bij iedere keer kleppen stellen vervangt zoals het boekje voorschrijft, of om de keer, of pas nadat hij de leeftijd van 8-10 jaar heeft gepasseerd is aan jou.
 
Hij zegt ook dat er een pakking tussen zit die je volgens het handboek moet vervangen en dat de vloeibare pakking niet noodzakelijk is (waarom smeer je m er dan @$!$ op)
Al heeft die vent sowieso geen flauw idee wat ie doet, want bij 7:18 laat ie een stukje WPHB zien en zet vervolgens de klepstelmoeren op 30nm vast (gelukkig met een gewone ratel, want met 30nm had ie ze doormidden gedraaid)
Heerlijk die youtube videos, ik kijk een stukje van 20 seconden en heb er al 2 flaters uitgehaald....
Ahh, nog 3x gekeken, hij zegt 13nm en laat een stukje wphb zien waar 29nm staat (voor totaal wat anders), heerlijk verwarrend weer.

In het specifieke geval van een NCX/NCS zou ik trouwens die pakking niet vervangen, er zitten geen halve maantjes in de pakking (voor het lijnboren vd nokkenaslagers), dus de kans is groot dat ie gewoon af blijft sluiten tot 20 jaar / >100K, en als ie wel lekt ben je er met een half uurtje en 0,5L koelvloeistof weer bij.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan