kleppen stellen/nokkenas kettingspanner

pth

Die hard MF'er
13 jan 2006
314
5
Even een klein vraag volgens het wph van mijn cbr600f(1999) moet ik met een speciaal hulpstuk de nokkenas kettingspanner helemaal rechtsom draaien en borgen. Uiteraard heb ik dit gedaan en alles is prima verlopen maar ik zou graag weten waarom dit moet en hoe werkt deze spanner, dmv oliedruk of met een veer(er zit wel een veer in).
Tevens zou ik wel willen weten in wat voor stappen voelerplaatjes te krijgen zijn ik heb ze alleen in stappen van 0.05 mm en de tolerantie voor de kleppen is 0.03 mm.

:} :}
 
Even een klein vraag volgens het wph van mijn cbr600f(1999) moet ik met een speciaal hulpstuk de nokkenas kettingspanner helemaal rechtsom draaien en borgen. Uiteraard heb ik dit gedaan en alles is prima verlopen maar ik zou graag weten waarom dit moet en hoe werkt deze spanner, dmv oliedruk of met een veer(er zit wel een veer in).
Tevens zou ik wel willen weten in wat voor stappen voelerplaatjes te krijgen zijn ik heb ze alleen in stappen van 0.05 mm en de tolerantie voor de kleppen is 0.03 mm.

:} :}


nokkenas kettingspanner werkt met een veer.
0.03 is erg weinig , maar bij een automaterialenzaak hebben ze die wel.
inlaatkleppen van mijn GS staan op 0.20 en uitlaatkleppen op 0.30
zet wel je zuiger in het BDP.
 
Laatst bewerkt:
Voelerplaatjes...

Bedoel je voelermaatjes of shimmetjes waarmee je het stelt?

Edit. zie dat ik hier iig een setje voelermaatjes heb van 0.03 t/m 0.10mm met stapjes van 0.01. Destijds bij de Brezan besteld.
 
Laatst bewerkt:
nokkenas kettingspanner werkt met een veer.
0.03 is erg weinig , maar bij een automaterialenzaak hebben ze die wel.
inlaatkleppen van mijn GS staan op 0.20 en uitlaatkleppen op 0.30
zet wel je zuiger in het BDP.


Inlaat op 0.2 en uitlaat op 0.28 , meet waarde inlaat > 0.15<0.2, uitlaat op 0.3 en natuurlijk ingesteld volgens wph. zal dus nog even op zoek gaan naar wat naukeuriger plaatjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan