Klepspeling Suzuki GSX 750 e uit begin 1982

Gretsch

Rookie
25 mrt 2005
9
0
Hoevelaken
Hoi,

Vorige week heb ik mijn kleppen van mn Suzuki GSX 750 e uit begin 1982 gesteld (het model wat van ´79 tot begin ´82 gemaakt is...geloof ik). Nou heb ik alle kleppen gesteld met een klepspeling van 0.10, deze waarde (tussen 0.09 en 0.13) heb ik uit het boek van de 1984´er gehaald en ook doorgekregen op een ander gedeelte van het forum.
Uhm, nou krijg ik vanmorgen een mailtje van ´een´ motorzaak, die ik twee weken geleden gemaild had voor de gegevens, dat de klepspeling tussen de 0.06 en 0.07 moet zijn.....oh, oh. :? Weet iemand welke juist is, of maakt t niet uit offie op 0.10 staat? Loopt nu verder best goed eigenlijk. :]

Hoor het wel.

Groeten Douwe
 
Hey Al,

Uhm, yep die heb ik inderdaad gekocht!! Ken je nm? Ben nog hard op zoek naar een origineel zijdekseltje in de goeie kleur, maar da's nog lang niet makkelijk.
Motor ziet er van binnen (nokken enzo) goed uit, ook niet te erg verknutseld ofzo. Zit wel een ratel in 't blok, maar k verdenk de nokkenasketting. Heb ook wat met de luchtstelschroeven moeten spelen door ander uitlaatsysteem, maar loopt nu mooi.

Tenx voor je reactie.

Groenten Douwe
 
Ik ben er ook voor wezen kijken en het leek me een goed ding voor de vraagprijs. Ik vond alleen het oudere model ('80) met de hogere tank toch mooier en heb er dus zo een gekocht.
Ik vond dat zijkapje wel erg kunstig gemaakt van hout. Van een afstandje zag je er niks van. Succes met zoeken.
 
Tenx Al!

Ik ben inderdaad erg blij met die motor! Rijdt erg lekker en heb m voor een mooie prijs meegekregen. Zijkapje was inderdaad een kunststukje van één of andere handige Harrie, maar wel goed gelukt inderdaad.
Gelukkig waren alle nokken en kleppen nog in perfecte staat. Zit alleen wel een ratel in het blok, maar ik verdenk de nokkenasketting(spanner....). Volgens mij is het een automatische spanner, maar daar heb ik nog niet diepgaand naar gekeken. Schijnt ook vrij normaal te zijn dattie zich enigszins laat horen. Is trouwens alleen als de motor warmer wordt en je nm in zn toeren trekt. :] Lijkt op de kleppen, maar die staan goed. Denk dat t 'k het ff zo laat.

Nogmaals dank voor je reactie. Leuk.

Groeten Douwe
 
Terug
Bovenaan Onderaan