Kleurverschil in spuitwerk

Ramonnmgn

MF'er
8 sep 2022
32
7
Beste liefhebbers,

Ik zit niet zozeer met een probleem, maar met een vraagje.

Ik heb onlangs het achterspatbord van mijn motor laten herspuiten omdat deze beschadigingen had.
Nu is het zo dat de rest van de motor al in die kleur was toen ik hem kocht (matzwart).

Nu heb ik bij de spuiterij een matzwarte kleur laten aanbrengen, vervolgens een decal, gevolgd door een blanke (mat) lak.

Als ik nu zo het resultaat bekijk ben ik er erg tevreden mee! Echter, er zit een klein kleurverschil in het matzwarte tussen de rest van de bike en het nieuwe gespoten deel.
Het nieuwe deel is namelijk een tintje donkerder.

Mijn vraag:
Vervaagd dit naarmate de tijd verstrijkt of ben ik nu de fout in gegaan met een verkeerde tint in de mat zwarte kleur?
Het is ook totaal niet storend, aangezien je het ook niet super goed ziet, maar je ziet het wel als je een goed kijkt bij verschillende lichtvallen.

Ik hoor graag jullie ervaring hierover!
 
Bekijk bijlage 1839815

——

Kan het niet gewoon alsnog de lichtval zijn, op deze foto zie ik het helemaal niet?

Ik heb de motor overigens met het gespoten onderdeel vorige week gezien en daarna niet meer. Ik staar me nu dus alleen rot op fotos, morgen ga ik weer naar de garage waar die staat.
Als ik het goed begrijp heb je hem nog maar 1 keer kortstondig gezien en daarna enkel maar op foto's? Hoe ziet het eruit in daglicht?
 
Als ik het goed begrijp heb je hem nog maar 1 keer kortstondig gezien en daarna enkel maar op foto's? Hoe ziet het eruit in daglicht?
Ik heb hem vorige week gemonteerd nadat die terug kwam van de spuiter. Fotos gemaakt en verder niks. Bike is ook niet buiten geweest meer.

Hij staat bij mn ouwe lui, daar kom ik vanavond weer. Heb hem dus, met gespoten onderdeel, alleen binnen gezien met monteren.

Toen viel het niet op, maar op sommige fotos dus nu wel 😅
 
Bij daglicht zie ik er naumelijks verschil, ook omdat de zijkapjes wat donkerder zijn. Het geheel past mooi bij elkaar dus ik ben tevreden!
 

Bijlagen

  • 9D941923-720F-46C9-BABA-6E27F94D7C5A.jpeg
    9D941923-720F-46C9-BABA-6E27F94D7C5A.jpeg
    317,4 KB · Weergaven: 48
Ik ben vrij groot (1,98) maar zelfs dan zit ik comfortabel! Mogelijk dat ik volgende winter toch een hoger stuur ga monteren.
Ik ben 4x in Daytona bij de bikeweek en biketoberfest geweest, ook bij de Sturgis bikeweek geweest. Veel verschillende soorten en stijlen motorfietsen gezien. Veel vond ik mooi, wat ik echter nooit heb begrepen is een apehanger. Dus een hoger stuur roept bij mij meteen vraagtekens op. Ben benieuwd.
 
Ik ben 4x in Daytona bij de bikeweek en biketoberfest geweest, ook bij de Sturgis bikeweek geweest. Veel verschillende soorten en stijlen motorfietsen gezien. Veel vond ik mooi, wat ik echter nooit heb begrepen is een apehanger. Dus een hoger stuur roept bij mij meteen vraagtekens op. Ben benieuwd.
Vet! staat zeker nog op mijn lijstje.

Heb mooie gezien waar ik nog over twijfel, aangezien ik de looks van een lage bar ook vet vind. Ook is het stiekem nog wat werk aangezien ook alle bekabeling vervangen moet worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan