Klik klik geluid na ontkoppelen/schakelen

Jecopz

Rookie
10 apr 2023
29
11
Didam
Vandaag bij het vlug doorschakelen van 4 naar 5 een niet standaard geluid gehoord Een soort mechanisch "klik klik" terwijl ik de koppeling al had losgelaten .

Nou heb ik dit nooit eerder gehoord en was er daarna ook niks aan de hand de rest van de 50minuten durende rit.
Toch begon ik mij af te vragen hoe dat kan.

Tijdens de rit dacht ik kort dat hij wellicht net niet goed in de versnelling zat en de motor dat zelf deed na het loslaten van de koppeling.

(her)kennen mensen dit ?

Suzuki GSR750 Abs 2013
4 cillinder
 
Laatst bewerkt:
Het kan voorkomen dat het schakelen niet helemaal goed ging en hij in een soort niemandsland komt. Dan vliegt hij eruit of hij klikt er nog even in. Tenzij dit vaker voorkomt zou ik mij er niet druk om maken. Sommige motoren moet je ook net wat dwingender schakelen dan anderen. Ik weet dat bij mijn RT het goed mogelijk is om niet goed te schakelen als je er net zo lief mee bent als de gemiddelde Jap. Schakel je wat dwingender gaat het nooit mis.
 
staat er niet tussen, zou wel eens héél duur kunnen zijn.
plung ping klank.jpg
 
Ik denk ook dat hij net niet lekker in zijn versnelling kwam. Bij mijn motor heb ik dat ook wel, dan heb ik hem in zijn 5 en na een paar minuten klik klik en schiet hij opnieuw in zijn 5. Wat mij dan weer opvalt is..... na een goede olie ververs beurt doet die het een stuk minder, het lijkt er ook op dat tijdens dat tik tik er een beetje minder olie in zat, maar nog ver boven minimum pijl.
Advies dus... Olie pijlen en verversen
 
Terug
Bovenaan Onderaan