Beste mensen,
Allereerst: wat een leuk forum is dit hier. Ben net nieuw hier en begin al met een vraag over mijn Suzuki GSX 1100F uit 1993.
Gisteren lekker met fietsje naar het werk.
Op de terugweg, op de autosnelweg, flikkerde ik bijna met het machientje tegen de vlakte (zo erg was het nu ook niet, maar ben wel flink geschrokken).
What happened: Bij het inhalen (en dus snelheid maken) viel met korte tussenpozen de hele motor uit (geen lampjes meer, motorblok stil enz.). Dit gebeurde heel snel achter elkaar in ongeveer 10 seconden tijd. |B
Het leek net alsof de motor bokte (door slechte afstelling of iets dergelijks). Maar dit was duidelijk niet het geval.
De fiets loopt altijd perfect en heeft 2 weken terug nog een grote beurt gehad bij de garage. Dus aan afstelling o.i.d. ligt het niet.
Na die 10 seconden, niets meer aan de hand en gewoon naar huis getuft (ja, je past dan toch wel wat extra op en rijdt wat rustiger).
Thuis aangekomen, gegeten en na het eten wil ik de motor de garage in rijden.
Niets meer. Toen ik de sleutel omdraaide, gebeurde er niets (geen lampjes, licht, claxon, starten ging niet etc.etc.)
Wat ik wel hoorde was het klikken van een relais onder het zadel, met het verdraaien van de sleutel naar de contactpositie en terug. Alle zekeringen nagekeken en doorgemeten. Deze waren in orde.
Wat kan dit zijn? Ik denk aan een los of slecht massa-contact? Hoe wordt een massa-contact bij (deze) motor gemaakt? En waar zit(ten) deze aansluiting?
Alvast bedankt.
Gr.
Burrie
bur1978@home.nl
Allereerst: wat een leuk forum is dit hier. Ben net nieuw hier en begin al met een vraag over mijn Suzuki GSX 1100F uit 1993.
Gisteren lekker met fietsje naar het werk.
Op de terugweg, op de autosnelweg, flikkerde ik bijna met het machientje tegen de vlakte (zo erg was het nu ook niet, maar ben wel flink geschrokken).
What happened: Bij het inhalen (en dus snelheid maken) viel met korte tussenpozen de hele motor uit (geen lampjes meer, motorblok stil enz.). Dit gebeurde heel snel achter elkaar in ongeveer 10 seconden tijd. |B
Het leek net alsof de motor bokte (door slechte afstelling of iets dergelijks). Maar dit was duidelijk niet het geval.
De fiets loopt altijd perfect en heeft 2 weken terug nog een grote beurt gehad bij de garage. Dus aan afstelling o.i.d. ligt het niet.
Na die 10 seconden, niets meer aan de hand en gewoon naar huis getuft (ja, je past dan toch wel wat extra op en rijdt wat rustiger).
Thuis aangekomen, gegeten en na het eten wil ik de motor de garage in rijden.
Niets meer. Toen ik de sleutel omdraaide, gebeurde er niets (geen lampjes, licht, claxon, starten ging niet etc.etc.)
Wat ik wel hoorde was het klikken van een relais onder het zadel, met het verdraaien van de sleutel naar de contactpositie en terug. Alle zekeringen nagekeken en doorgemeten. Deze waren in orde.
Wat kan dit zijn? Ik denk aan een los of slecht massa-contact? Hoe wordt een massa-contact bij (deze) motor gemaakt? En waar zit(ten) deze aansluiting?
Alvast bedankt.
Gr.
Burrie
bur1978@home.nl