KM-stand of termijn vervangen vloeistoffen?

B2

MF veteraan
4 jul 2001
2.242
496
Belgie (Gent)
In mijn onderhoudsboekje staat:
op 24000km of elke 2 jaar de remvloeistof en de koelvloeistof vervangen, afhankelijk wat er eerst komt. Het is waarschijnlijk een stomme vraag (want het staat in het boekje) maar als je 24000km/jaar rijdt, dan zou je dus elk jaar die vloeistoffen moeten vervangen, maar zijn die dan al verouderd/"versleten"? Want het toch niet zoals bij olie? Als je begrijpt wat ik bedoel.

en nog iets: kan het dan zijn dat ik sneller mijn remvloeistof dan mijn remblokken moet vervangen?
 
Als je 24000 km per jaar rijd,dan zou je elke jaar je koelvloeistof moeten vervangen,persoonlijk vind ik dit een beetje overdreven.
Jaarlijks je remvloeistof vervangen is wel een "must" ivm verzadiging van de vloeistof met water.

John :)
 
denk ook dat koelvloeistof evenals vorkolie enzo vervangen wat overdreven is, in ieder geval mijn dealer doet het niet tenzij je erom vraagt natuurlijk en dan nog zegt hij dat het niet nodig is, spreekt dan natuurlijk wel tegen zijn eigen portemonee mijn dealer e
 
Remvloeistof ieder jaar doen, onafhankelijk van het aantal gereden kilometers. Is tenslotte je eigen veiligheid, en kijk maar eens wat een bagger eruit komt zetten...

Vorkolie ieder jaar, onafhankelijk van het aantal gereden kilometers. Rijdt een stuk beter en scheelt een hoop slijtage. Ook hiervoor geldt, kijk maar eens wat een slijpsel er in de olie zit als je de vork leeg laat lopen...

Koelvloeistof, afhankelijk van de gereden kilometers, maar in ieder geval iedere twee jaar.

Motorolie, iedere 6.000 kilometers verversen compleet met filter!

Dat dealers niet standaard vloeistoffen verversen... |( Moeten ze zelf weten, maar zij hoeven niet op mijn motor te stappen!!! :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan