knipperlichten continu latten branden

kz650csrtje

Rookie
6 nov 2003
14
0
wie kan mij helpen met een schema of schakelingen om de knipperlichten continu te laten branden
moet wel zo werken dat als je je knipperlicht aan zet dat dat ook werkt.
 
dat het wettelijk niet mag is waar
maar de veiligheid wil ook wat
en ik denk als je het een beetje kan aankleden
bij de rechter dat je er toch wel door komt.
maar ja dat is mijn zorg.
ik zoek toch een oplossing
 
dat het wettelijk niet mag is waar
maar de veiligheid wil ook wat
en ik denk als je het een beetje kan aankleden
bij de rechter dat je er toch wel door komt.
maar ja dat is mijn zorg.
ik zoek toch een oplossing


Ik kan me voorstellen dat je het mooi vind of i.d.
maar uit veiligheid, kan ik me weinig bij voorstellen. Een knipperend licht valt meer op dan een continu brandend licht
 
Is een zwaailamp op je helm geen optie??
Da's wel veilig!

:P


Zwaailamp (zelfs de oranje) mag je zover ik weet tegenwoordig niet zomaar aanhebben.

maar over die knipperlichten er zijn doet het zelf schema's voor (heb ik niet voor je, continu branden en bij afslaan gewoon knipperen) daarnaast is er ook een product in de handel "safety lights" als ik me niet vergis.
 
Geen id hoe het moet? Het is wel een optie die ik op m'n alarm heb zitten samen met gevarenlichten (wel handig). Maar 500 pleuro voor dat systeem is wel een beetje duur. Ik gebruik het overigens nooit want als een auto je van rechts nadert en jij wil gewoon rechtdoor kan het zijn dat de automobilist in een flits jouw knipperlicht ziet branden en de weg op draait. Baksteen (Geloof ik) heeft al eens gepost dat een motorrijder daarom nix uit gekeerd had gekregen. Dus zou er helemaal niet aan beginnen.........
 
Ik heb dus precies het tegenovergestelde probleem, mijn lichten knipperen niet, maar ik wil juist dat ze wel branden...
Heb al een nieuw knipperautomaatje er inzitten, en sindsdien brand er iig licht, maar knipperen hoo maar. Draadjes al omgedraaid gehad, maar geen resultaat. Schakelaar moet het doen, want die laat ze wel branden. Weet niet echt waar ik het probleem moet zoeken. Maar weer eens naar de draadjes kijken...
 
Hoi hoi,

Wat je bedoelt zit op (oudere) amerikaanse motoren standaard gemonteerd.
Er zit inderdaad een fitting voor een duo-lampje gemonteerd, de zwakste lampdraad (ik geloof zo'n 5 watt) brandt continue want die staat parallel aan het dimlicht. de zwaarste lamp (ong 25 watt) staat geschakeld via je clignoteur.
Werkt goed (is bij mijn Maxim ook zo, en nooit problemen mee gehad, ook niet met de politie) en ik vindt het nog wel stoer staan ook 8-) !
Je moet dus idd een andere fitting en lamp monteren, maar die zijn zelfs in de gemiddelde autoshop al te halen!

groet d'n braaoj
 
Terug
Bovenaan Onderaan