Knipperlichten installeren

MrRyaan

Rookie
23 okt 2022
12
2
Halloo!

Ik heb 2 linker handen, maar heb toch handen gekregen aan een gebruikt setje LED knipperlichten. Die wil ik graag zelf op mijn motor zetten ( SV650 2020 ). Nou ben ik slim genoeg om te zien dat het niet ‘plug n play’ is. alleenja nu mijn vraag.. Wat is er nodig om ze goed te installeren? Zie bijlage voor aansluiting knipperlichten.

Ik lees online veel dingen zoals weerstanden, relais, adapter kabels..

Ieder hulp zou enorm welkom zijn.

Bij voorbaat dank
 

Bijlagen

  • IMG_9112.jpeg
    IMG_9112.jpeg
    289,5 KB · Weergaven: 26
Op de plek waar de oude zaten zou normaal gesproken een goede plek zijn. Daar vind je dan ook de juiste draadjes. Maar bij sommige type motoren is dat niet mogelijk. Daar zijn ze geïntegreerd in de kuip of kappen.

Mocht je echt hulp willen hebben zul je zelf echt met meer info moeten komen. Een foto van het te plaatsen exemplaar alleen is niet voldoende.
Je zult meer foto’s moeten maken, liefst relevant, je standaard, noch je banden zijn van belang.
Het demonteren van de koplamp evenmin.

Wat je verder aan informatie hebt gevonden, relais, weerstanden, adapterkabels enzovoort komen dan later wel als het nodig mocht zijn.
 
Je kijkt hoe die andere erop zitten , die haal je der af en deze plaats je.
Je volgt de draadjes van die oude en hoop je op een stekker ergens die je los kan trekken.
Dan monteer je de nieuwe en sluit de plus aan op de plus en de min op de min.
dat kan je doen om een contra stekker re vinden zodat ie op de oude aan sluiting past, die oude stekker kan je er ook af knippen , solderen en een sokje eromheen, maar dan zit het voor altijd vast, anders een stekker zoeken mannetje en vrouwtje , solderen aann 2 kanten en dan kan het ook nog eens los.
Gezien de aangeleverde info en antwoorden is het mischien verstandig om samen met iemand te doen die iets meer in het draadtjes paradijs praktijk ervaring heeft.

Mocht het led zijn , dit vindt ik bij het merk van jou knipperlicht,
  • De SQB-Led maakt gebruik van sequentiële led-technologie en is een universele indicator met E-markering, gemaakt van ABS.
  • De SQB-Led onderscheidt zich door zijn kleinere proporties en ongecompliceerde maar toch elegante lijnen.
  • Ze komen in het zwart, met heldere lenzen en oranje led-knipperlichten.
  • Het paar wordt vermeld in de prijsstelling.
  • Alle motorfietsen die tegenwoordig worden verkocht, kunnen de Barracuda led-indicatoren gebruiken omdat ze universeel, goedgekeurd en compatibel zijn.
  • Elke motorfiets heeft een uniek systeem dat enige aanpassing nodig heeft: - Om het knipperen te controleren en de werking compatibel te maken, hebben motorfietsen met een systeem van 6 watt weerstanden van 10 watt nodig (1 weerstand x 2 indicatoren / per zijde) of, als alternatief, een relais .
  • Om het knipperen en functioneren te regelen, hebben motorfietsen met een systeem van 10 watt 10 watt weerstanden nodig (x1res. X1 indicator) of een ander geschikt relais.
  • Om het knipperen en functioneren te regelen, hebben motorfietsen met een 21 Watt-systeem 21 Watt-weerstanden nodig (1res. X 2 indicatoren/per kant) of een geschikt relais.
  • Een technisch onderzoek is nodig voor motorfietsen met het originele led-systeem om te bepalen wat nodig is voor de werking (weerstand of relais). of verbindingen)
  • Deze factoren zijn algemeen en gelden voor 99% van de motorfietsen die vandaag beschikbaar zijn.
  • Dan zijn er unieke motorfietsmodellen die vanwege hun technologische kenmerken specifieke elektronische adapters vereisen die afzonderlijk moeten worden beoordeeld.
  • Voor regelmatig functioneren adviseren wij om bekwame technische assistentie in te schakelen.
  • Om de ad-hocinstallatie te voltooien, raden we u aan de technische fiche van uw motorfiets te raadplegen om te zien of er al dan niet gerelateerde goederen zijn, zoals: - Adapterindicatoren (noodzakelijk voor de montage van de indicatoren op de structuur van de motor) - Responders (zie hierboven) - Kabeladapters (vereist om de indicatoren aan te sluiten op het originele systeem zonder de bestaande cabine te wijzigen
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan