Maar een niet goed opgeladen accu geeft die dan deze symptomen?
Je knipperrelais werkt op belasting en is bedoeld voor 4 raw's van 21 watt. Als de accuspanning te laag is is de belasting ook meteen een stuk lager. Ik lees nergens welk vermogen je lampjes in de raw's hebben. Dit zou 21 watt moeten zijn. Als er leds in zitten kan het heel goed zijn ZE onder de drempelspanning zitten en dan lichten ze niet op. Om enkele dingen uit te sluiten, Laad eerst je accu op zodat je 12,7 volt hebt. Kijk naar het vermogen van je lampjes. Verbind het knipperrelais eens door, de lampjes moeten dan voluit branden aan de kant waar de richtingaanwijzer schakelaar staat.Maar een niet goed opgeladen accu geeft die dan deze symptomen?
Tenzij het een led is.platte accu zal er nooit voor zorgen dat 1 welbepaalde pinker niet werkt. onderbroken circuit dus.
Dank je. Daar ga ik komend weekend even naar kijken. Ik hoop dat dat het is. Scheelt een hoop zoekwerk en wellicht kosten.Toevallig heeft mijn vriendin ook net een XJ600. Was ermee bezig omdat ik de koplamp niet erg fel vind. Bij wat prutsen om de aarde te vinden kwam ik erachter dat de knippers voor het opeens niet meer deden. Na wat zoeken kwam ik een stekker onder de tank tegen.
Hier lopen de draden heen van de beide stuurschakelaars. Daar zat bij mij behoorlijk wat groene aanslag in. Is een behoorlijke dikke connector met volgens mij 9 draden. Check die eens.
Als je raw het achter wel doet maar voor niet heeft niks met de accu, knipperrelais of regelaar te maken. je hebt ergens een onderbreking tussen achter en voor.Ik heb het knipperlichtrelais vervangen maar dat was het dus niet.
Ik heb rechts onder de tank inderdaad een dikke kabel gevonden en alle stekkers ingespoten met contactspray. Daarna voor zover het mogelijk was schoongemaakt. Dit hielp echter niet. De motor startte gewoon direct. Toen ik met uitgezette motor en contact aan mijn knipperlichten links en rechts aandeed deden ze het alleen achter. Daarna startte hij ook niet meer. De accu gaf nu bij starten 8,4 volt. Dus ik hou het nu op een kapotte spanningsregelaar.
Wordt vervolgd.
Dacht ik eerst ook maar het is wel vreemd dat mijn accuspanning zover daalt als ik de raw aandoe. Ik denk dan ook dat er ergens sluiying zit. Deze week maar eens mn stuurkuip eraf halen en kijken.Als je raw het achter wel doet maar voor niet heeft niks met de accu, knipperrelais of regelaar te maken. je hebt ergens een onderbreking tussen achter en voor.
als je met sluiting zou zitten, zou je achterste pinker het ook niet doen.
Ik zag wel een aantal stekkers onder de tank. Die heb ik allemaal schoongemaakt. Maar ik hen de airbox er niet afgehad. Dat zal ik dan ff doen. De stekkenverbindingen onder de koplamp in de kuip en de blauwe stakker daarvan heb ik ook schoongemaakt.Is volgens mij niet nodig hoor. Er zitten 2x2 connectoren met plastic hoesjes onder de kuip. Die liggen op de onderkant van de kuip, net onder de koplamp. Die kun je er zo onderweg halen. Die kabels lopen naar de grote stekker waar ik het eerder over had. Als je tank en airbox eraf haalt kun je overal prima bij.
Ik zag wel een aantal stekkers onder de tank. Die heb ik allemaal schoongemaakt. Maar ik hen de airbox er niet afgehad. Dat zal ik dan ff doen. De stekkenverbindingen onder de koplamp in de kuip en de blauwe stakker daarvan heb ik ook schoongemaakt.
Ik kijk van de week even onder de airbox
Fijn dat het opgelost is, maar houd toch maar de accu en laadspanning in de gaten, want:Het bleek een draadbreuk te zijn in een draad onder de airbox. Probleem is nu opgelost :-)
\Accu geeft 12.4 volt. Tijdens starten
9.3 volt en bij 3.000 tpm 13.6 volt.Accu leeg of kapot of meter kapot.Laad eerst je accu goed op en meet dan nog eens. een volle accu meet direct na het laden zo'n 13,5 volt en na een dag rusten 12,7 volt.