KNMV Dutch Open Supermoto 2012

iedere rijder behoort de vlaggencode's te kennen en natuurlijk te respecteren.
ik heb toch het idee dat daar meer aandacht aan gegeven kan worden.
Het voorval gebeurde tijdens de Belgian Cup zo te zien. Maar inderdaad, diskwalificeren!

Het gebeurde ook tijdens de 2e manche van de euro's. Ik lag op de 2e plek toen Govaers daar gevallen was. Gedurende de 3 ronden dat hij daar lag werd ik daar door nr 3 en 4 voorbij gesprongen, omdat ik wel de wielen op de grond hield. Helaas heeft de KNMV de rijders slechts een waarschuwing kunnen geven, omdat de baco geen schriftelijke melding heeft gedaan.

Ik vraag mij af of de baco's voldoende op de hoogte zijn van deze regel. Daarnaast vind ik dat als het door verschillende rijders en zelfs toeschouwers gemeld wordt, de KNMV zich minder formeel mag opstellen.
 
Laatst bewerkt:
Ze moeten die rijder volgend jaar maar niet meer gebruiken, bedoel je? En de beste vlaggenist uitleggen dat als hij gewoon het rijnummer noteert, de rijder gediskwalificeerd wordt. Die man staat daar voor onze veiligheid, en die van de medische hulpverleners, en wordt bijna van z'n sokken gereden...

Even voor de duidelijk heid. Daar ben ik het helemaal mee eens. Het gaat er hier niet om of de vlaggenist wel of niet gelijk heeft, maar om zijn gedrag. Ook al is de rijder nog zo'n hufter, je kan hem natuurlijk niet zo maar van de motor meppen. (Dat is weer een andere vorm van sport.)

gr, Look.
 
tsja dit iets moeilijker om van commentaar te voorzien. In het heetst van de strijd gebeurt dit.............het is alleen de vraag, hoever ga je als je in de Nationale klasse rijd :?
ik ben in de eerste manche ten val gekomen omdat een rijder mij afstak en geen ruimte liet.
Tsja, erg jammer, veel schade, nieuw helm kapot, spullen krom...........eigenlijk allemaal niet nodig.

Dat is precies wat ik tegen Simon zei. Zelfs in de inters lieten ze elkaar op dat punt "leven". Waarop hij zij dat ik hem omver had gereden, en dat ik niet naast hem reed....

Ik geloof echt wel dat er geen opzet in het spel is, maar een beetje minder kan ook wel dacht ik. Je moet toch echt bewust sturen om op dat stuk asfalt uit te komen vanuit de binnenbocht.

Wel een kapotte helm, een krom subframe, handkap krom, nieuw shirt kort, gekneusde rug, mijn veel gewaardeerde rechterbil dik en last van mijn nek.
 
de blauwe vlag moet ook nog een x uitgelegd worden.

Dat klopt helaas niet. De reglementen zouden aangepast moeten worden. Nu staat er in het reglement dat een blauwe vlag slechts een waarschuwing is dat je op een ronde gezet gaat worden. Je hoeft daarbij niet van de lijn af te wijken oid.

Die regel moeten ze aanpassen in laat de lapper gewoon voorbij. Dat kan door gas los laten voor de bocht of ff iets wijder te gaan.

Het is allemaal niet zo ingewikkeld maar nu doet iemand volgens het regelement niets verkeerd wanneer ze op de racelijn op hun eigen racesnelheid voor de leiders blijven rijden.
 
als ik blauwe vlag kreeg stak ik even mijn pootje uit,zo kan het dus ook.
maar er zijn wel rijders bij die koste wat kost naar voren willen en alle risicos voor lief nemen.
 
Dat klopt helaas niet. De reglementen zouden aangepast moeten worden. Nu staat er in het reglement dat een blauwe vlag slechts een waarschuwing is dat je op een ronde gezet gaat worden. Je hoeft daarbij niet van de lijn af te wijken oid.

Die regel moeten ze aanpassen in laat de lapper gewoon voorbij. Dat kan door gas los laten voor de bocht of ff iets wijder te gaan.

Het is allemaal niet zo ingewikkeld maar nu doet iemand volgens het regelement niets verkeerd wanneer ze op de racelijn op hun eigen racesnelheid voor de leiders blijven rijden.

en dat hebben ze vorig jaar nog tijdens de rijdersbespreking uitgelegd............. :Y
 
In oktober was er ook nog een race toch? Wanneer is dat en staat dat vast?

de geruchten gaan over Francorchamps in het 2e weekend oktober. Althans, er is een reservering bij Franco onder de naam van KNMV.

dan andere geruchten: geluidsproblematiek op lelystad, dit zou betekenen dat het ONK en niet meer kan rijden. Wat is nu wel of niet waar?.............
 
Alles staat of valt met de communicatie vanuit de KNMV....
Er gaan nu teveel geruchten rond in het rennerskwartier. Duidelijk communiceren en gewoon een berg lol maken met z'n alle.
 
OF GEWOON EFFE LANGS KOMEN BIJ DE MANNE EN VROUWEN IN HET PARC-FERME OF START FINISH, en dan luisteren we echt wel naar jullie ................
 
en schelden heb geen zin

Nee, maar het bij de KNMV aankaarten heeft ook geen zin......

Het is geen geheim dat die gasten het allemaal (of in ieder geval het merendeel) wat anders aanpakken op de baan dan de gemiddelde rijder. Die mannen erop aanspreken heeft weinig zin, en de KNMV geeft ook niet thuis.
 
Laatst bewerkt:
Ik haalde er een in in de laatste bocht in de laatste ronde. Volgens mij was het diezelfde gast die jou eraf reed. We hebben er smakelijk om kunnen lachen en napraten.

En dingen gebeuren... ik rijd ook wel eens als een malloot en heb ook niet de bedoeling om iemand eraf te rijden.. Maar goed als het wel gebeurd is het wel zo netjes om even aan te geven dat het niet de bedoeling was.

Wie de schoen past trekke hem aan zeg maar...

Verder sluit ik me bij Arjen aan
 
dat gaat dan nog, en is onder grote jongens onderling.
waar ik mij vorig jaar aan gestoord heb, is tijdens de wedstrijd in Joure waar de rijders met de bosjes omvielen in de gleuven tijdens de kwalificatie. Vervolgens zit een makker van het schrootteam in DAT spoor en moest dus wachten op zijn voorganger die net gevallen. Het was Mark Haan uit de jeugdklasse.............maar wachten was geen tijd voor dus maar over de motor van dat joch heen gereden!..............dat vind ik dus echt te ver gaan en heeft niet met stoeien te maken.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag meegereden op de SM Demo in Rozenburg.

Organisatie bedankt!
Goed geregeld en superweer geboekt!

*O* *O* *O* *O* *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
#11 van Belgium Cup nooit meer laten rijden op een ONK.

Verder moet er strenger aan regels gehouden worden. Springen onder geel in de USA Supercross is bijna de doodstraf!

Daarbij is het toch raar dat de wedstrijdleiding niks kan doen als vlagger geen officieel protest aan tekend..... Je moet wel achter je vrijwilligers staan als federatie en/of organisatie!
 
Ik lag daar inderdaad 3 ronden op de baan, ik had mijn ogen open, en zag die idioten er langs gaan niet normaal.. ik dacht dat er nog 1 dwars door me heen zou gaan.. ze deden nergens wat op uit..
Taco heeft gelijk... levens gevaarlijk.. ik kon al nergens heen en als je daar op de baan ligt en er wordt gewoon knetterhard door gereden.. naja wat moet ik daar op zeggen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan