Hmm.
Mits idd volledig schoongespoeld kun je die rode KVS misschien wel gebruiken.
Ik gok dat dat van die G12(+/++) KVS is..? Wel doorspoelen met gedestileerd water en niet met kraanwater. Ook niet gedeminiraliseerd water want dest. water en demi. water hebben niet dezelfde behandeling gehad
Punt is dat je niet weet of de ene of de ander gebasseerd is op mono ethyleen glycol of mono-propyleen glycol. Daarnaast zitten er nog diverse additieven in die verkeerd op elkaar kunnen reageren. De ene is silicaat vrij, de ander weer niet. een silicaat kvs vreet je keerringen op als je die in een koelsysteem doet welke niet bedoeld is voor een kvs welke op silicaat gebasseerd is etc.
Dus veranderen of mixen kun je niet "zomaar" even doen
Wat staat er in het boekje van je motor welk type KVS er in moet..?
Hmm.
Mits idd volledig schoongespoeld kun je die rode KVS misschien wel gebruiken.
Ik gok dat dat van die G12/G12+/G12++ KVS is..? Want ook daar zit onderling verschil in..
Wel doorspoelen met gedestileerd water en niet met kraanwater. Ook niet met gedeminiraliseerd water want dest. water en demi. water hebben niet dezelfde behandeling gehad.
Punt is dat je niet weet of de ene of de ander gebasseerd is op mono ethyleen glycol of mono-propyleen glycol. Daarnaast zitten er nog diverse additieven in die verkeerd op elkaar kunnen reageren. De ene is silicaat vrij, de ander weer niet. een silicaat kvs vreet je keerringen op als je die in een koelsysteem doet welke niet bedoeld is voor een kvs welke op silicaat gebasseerd is etc.
Dus veranderen of mixen kun je niet "zomaar" even doen
Wat staat er in het boekje van je motor welk type KVS er in moet..?
Je kan prima met kraanwater doorspoelen. Dat is wat anders dan afvullen.
oke,
ik ga morgen wel even bij de motoport koelvloeistof halen, dan weet ik zeker dat het de goede is.
thanks voor de reacties.
Mja, dan weet ik niet hoe jij een koelsysteem aftapt maar bij mij is dat bij het kleppenstellen, en dan is de radiateur er toch af en het systeem leeg...
Mja, dan weet ik niet hoe jij een koelsysteem aftapt maar bij mij is dat bij het kleppenstellen, en dan is de radiateur er toch af en het systeem leeg...
Ja.
Dat is dus een KVS voor automotoren.
Zeerwaarschijnlijk niet silicaat vrij. Best kans dat die dus je seals opvreet.
Zit bij mij wel een aftapboutje om het blok leeg te laten lopen. Als je alleen radiateur leeg laat lopen, zit er nog steeds vloeistof in je blok.