Ja, meer gas geven.Ik hoop dat jullie weten wat er aan de hand is met mijn eerste poging ever de koelvloeistof te vervangen van mijn Honda VFR800FI uit 1998. Het volgende is er gebeurd:
Na de linkerkap te hebben verwijderd, heb ik eerst het expansievaatje losgemaakt en verwijderd. Het viel mij op dat het, na het leeggieten, erg vies was (grijze drab onderin en aanslag aan de rest van de binnenkant). Ik heb het vaatje zo goed als het gaat schoongemaakt met water, maar het is nog steeds erg vies. Iemand een idee hoe/ waarmee ik dit schoon kan krijgen?
Daarna de aftapplug verwijderd en toen gebeurde het (niet): er kwamen 4 druppels uit ipv de straal die mij beloofd was :-( Daarom de motor gestart. Nog steeds bijna niets.. Hierna voorzichtig een klein beetje gas gegeven en toen kwam er eindelijk een stoot koelvloeistof uit. Ik heb een aantal keren beetjes gas gegeven en nu is er best een hoeveelheid uit, maar of dit normaal is..?
Iemand tips/ advies? Graag!
Ja, deze motor is door zijn vorige eigenaar niet écht liefdevol behandeld. Vorig jaar alles vervangen maar nog geen tijd gehad voor de koelvloeistof. Daar was ik dus vandaag mee bezig. De kleur die het ook had.. manmanman.. Noordzee kleur!
Maarre, dreft kan dus gewoon? En ketelsteen? Vormt zich dat normaal in koelvloeistof?
Nee, ik bedoel absoluut het kunststof reservoir ;-) Haha! Het zal overigens wel niet kunnen, maar het lijkt wel algenaanslag aan de zijkant :-/
Als de vorige eigenaar de koelvloeistof vervangen heeft voor gewoon water kan dat besten die bruine kleur kan ook komen, meestal zelfs, door het mengen van koelvloeistoffen onderling (blauw/roze)
Als je het reservoir schoon wilt krijgen en je vermoed inderdaad ketelsteen, dan zou ik het een nachtjes laten staan in een oplossing van water en schoonmaakazijn (50/50) bovendien kan het best drab zijn van bv stukjes pakking en koelwaterslang. Dat verteerd op den duur natuurlijk ook.
daarom heb je weer kleurloze KVS..om dat soort rare acties van lelijke kleur tegen te gaan
Overigens is de roze meestal g12+ en de blauwe of groene g11 (hoeft niet btw).
Welke niet gemixt mogen worden. De 1 is een OAT..de ander niet. Gaat op korte termijn goed..op lange termijn minder. Doe het goed...of niet.
Nee, ik bedoel absoluut het kunststof reservoir ;-) Haha! Het zal overigens wel niet kunnen, maar het lijkt wel algenaanslag aan de zijkant :-/