Koelvloeistof reservoir Bandit 1250 2007 lijkt leeg

Gwn-Rik

Rookie
9 sep 2022
3
1
Hi!
Vooraf even de motor specs Suzuki Bandit GSF1250s uit 2007.

Mijn Bandit was toe aan frisse koelvloeistof en zag geen vloeistof meer in het reservoir dus gekozen het hele systeem te verversen.

Systeem gevuld en rondje gereden en gevuld tot het eerste streepje. Nu 2 ritten verder en gooit hij nadat ik de motor uit zet er via de overloop koelvloeistof uit. Te vol denk je dan. Maar zodra de motor is afgekoeld zie ik helemaal niks meer in het reservoir zitten. Waardoor ik geneigd ben het te vullen tot het eerste streepje. Maar bang bent dat deze dan weer resulteert in een plas onder de motor.

Iemand enig idee wat nu hoort en beste is te doen? Alleen koelvloeistof checken na een ritje dan? Ivm uitzetten vloeistof?

Alvast bedankt iig!

Mvg Rik
 
RTFM, daarin staat hoe koelvloeistof te verversen en ontluchten. het is meer dan alles er uit laten lopen en het bakje vullen. niet verschieten als je cylinderkoppakking naar de kl*ten is.
 
Ik heb geen vreemde rook uit de uitlaat. Dus ga even niet uit van een lekke koppakking. Maar verwacht eerder een bubbel lucht ergens in het systeem. Of dat de pomp niet voldoende meer rondpompt waardoor de vloeistof heter wordt en meer uitzet dan normaal. Maar dan lijkt mij de temperatuursensor wel een lampje te geven op de dash.

Werkplaatshandboek heb ik zelf niet aangeschaft. Zag wel online een pdf van Suzuki werkplaats. Daarin staat niet in hoe je het moet controleren. Wel hoe je het moet vervangen.
 
Ondertussen 2 ritten verder. Ik heb 2x een plasje onder de motor gevonden nadat deze uitgezet was. Uiteindelijk zag ik het ook bubbelen in het reservoir na een rit. Het was uiteindelijk een luchtbel in het systeem. Waardoor die borrelend het reservoir uit kwam. Het reservoir is niet groot dus die bubbelde het naar de overloop.
Onder het mom van het bubbelt uiteindelijk wel weg. Niks aan gedaan. Nu geen overstromen meer en zit het goed op pijl qua vloeistof. Het was bij mij wel goed te zien met de verse vloeistof hoe vol die zat.
 
  • Leuk
Waarderingen: MSW
Terug
Bovenaan Onderaan