Hoe heb je de vloeistof ververst?
Eerst van bovenaf verse erin en doorpompen
Wel bijvullen onderweg
Tweede keer met injectiespuit van onder vacuüm trekken en bovenaan deksel los
als je vaccum trekt, best teflon rond schroefdraad van ontluchtingsnippel draaien. je kan dan nl gemakkelijk lucht via de shroefdraad binnen trekken.
als je vaccum trekt, best teflon rond schroefdraad van ontluchtingsnippel draaien. je kan dan nl gemakkelijk lucht via de shroefdraad binnen trekken.
Zou je denken toch is het in de praktijk anders. Als je het er van onder in spuit (zo doe ik het ook altijd) is het vooral om de zooi te beperken maar je spuit de vloeistof er hoogstens een beetje uit rond de draad, geen lucht er in.Die lucht wordt gelijk het slangetje ingezogen.
Met vullen dmv een injectiespuit van onder af is het wel raadzaam.
Die lucht wordt gelijk het slangetje ingezogen.
Met vullen dmv een injectiespuit van onder af is het wel raadzaam.
Is sowieso een goede actie want dan kun je gelijk controleren of de slave cilinder niet toevallig lekt en dus de oorzaak is van de koppeling problemen.
Had ik als eerste gedaan btw.
Probleem met ontluchting op slave zit hem oa in het feit dat ontluchtingsnippel op de aansluiting van de slang /leiding zit, dus wel op het hoogste punt , maar ook op het punt waar de remvloeistof de cilinder ingaat
Daarom ook zelf het vermoeden dat daar het probleem kan zitten
Idd eerste optie is even slave cilinder los van blok en handmatig induwen
Van de week wat lastig ontkoppelen, dus ik denk laat ik de dot4 even verversen.
Gelijk maar even nieuwe 15w50 synthetische olie erin (op advies) en een vers filter
Nu gaat het ontkoppelen zo mogelijk nog slechter
Gisteren nog eens goed ontlucht (denk ik)
En probleem blijft
Slave cilinder zit goed vast op het blok (nav Posts op ducforum gechecked)
Iemand andere tips of trucs??
Kan er een belletje in slave cilinder zitten gezien locatie ontluchtingsnippel??
Is het de juiste soort olie?? (Natte koppeling)
In het kader van Domme vragen bestaan wel: Wat voor vloeistof/olie heb je waar in gedaan ?
Maar nogmaals wat is nu eigenlijk het probleem met de koppeling datje hier mee aan de gang bent gegaan?
Want je omschrijving is wel erg vaag.
Komt hij niet goed vrij?
En zo ja hoe heb je dat gemerkt?
Wil de versnellingsbak moeilijk in zijn vrijstand?
Heb je probleemen met opschakelen of terug schakelen?
Blijft hij slippen?