Koppeling R6

kawaholic

Die hard MF'er
29 apr 2008
266
1
Mijn r6 had wat kuren met het vrij komen van de koppeling.(Vorige eigenaar zou de platen al eens hebben laten vervangen)Ik heb de koppeling even gedemonteerd om te kijken of wel alles goed zat.
Nu zouden er 2 afwijkende frictie platen moeten zijn. Echter kan ik zo niet zien welke 2 het zouden moeten zijn. Weet iemand mij te vertellen wat nou het verschil zou moeten zijn tussen de frictieplaten? Of kan het zijn dat bij een aftermarket-set alle platen gelijk zijn?
 

WillemVonGrumble

MF veteraan
22 aug 2010
38.969
2
Daarom neem ik altijd OEM onderdelen want dan zie je het wel ;)

Pleur deze weg en koop originele platen en bekijk ook je stalenplaten of ze blauw en of krom zijn.
 
Laatst bewerkt:

Worldbeater

MF veteraan
10 okt 2002
46.989
426
47
Zuid-Holland
Bij mijn Appie zit de truuk trouwens in een enorm nauwkeurige marge van het koppelingshandel. |(

Ik heb dus nieuwe platen gemonteerd dit jaar.
Zelfde euvel. :+ :+

Dus die eerst goed afstellen.
Het zal bij de R6 minder een probleem moeten zijn trouwens.
 
Laatst bewerkt:

kawaholic

Die hard MF'er
29 apr 2008
266
1
oke, dus het kan best zo zijn dat ze allemaal het zelfde zijn. Ik weet voldoende.thanks
 

Worldbeater

MF veteraan
10 okt 2002
46.989
426
47
Zuid-Holland
En je hebt het WPH al gecheckt? Bij mijn ZX-10R was de laatste plaat 1 sleuf verder gedraaid erin..





Onderling tussen de platen inderdaad niets te zien..
 
Laatst bewerkt:

kawaholic

Die hard MF'er
29 apr 2008
266
1
Jip. Gecheckt Indd. Ze spreken alleen over 2 paars gemarkeerde platen. Die als 1e gemonteerd zouden moeten worden. Net nog eesn aandachtig gekeken. Maar geen enkel verschil waar te nemen.
Ff wachten tot de nieuwe veren er zijn. Die zaten onder de limiet. En dan alles weer in mekaar en testen.
 

RR.

MF veteraan
21 feb 2007
14.953
832
56
Den Haag
Het kan zijn dat het platenpakket te dik is. Overigens komt het kleven van de platen veel voor bij de R6.