Hoi allemaal,
Ik heb een klein probleempje.
Motor in kwestie is een RSV Mille uit 2001 met hydraulische koppeling.
Nu het mooie weer eraan komt weer lekker rondblèren op de motor natuurlijk, maar mijn koppeling heeft een eigen leven gekregen volgens mij.
Het volgende is namelijk het geval:
Wanneer de motor gewoon in zijn neutraal staat is er niks aan het handje etc.
Nou als je weg wilt rijden trek je de koppeling in zet je hem in zijn 1.
Dit gaat ook prima bij mij. Wanneer ik echter langere tijd in zijn 1 met de koppeling ingetrokken sta (bijv bij een stoplicht of kruising oid) begint de koppeling langzaam vanzelf aan te grijpen. Dus zonder de koppeling los te laten, begint de motor langzaam maar zeker naar voren te rijden. De enige optie is dan de dodemansknop, want terug in zijn neutraal kan natuurlijk dan niet. Heeft me al de nodige beschamende momenten bij het stoplicht opgeleverd
Ik heb zelf het idee dat ik gewoon lucht in mijn koppeling had (hydraulische koppeling). Nou heb ik dit zelf al met DOT4 en door de motorzaak nog eens een keer met DOT5 ontlucht, maar het blijft gebeuren.
Wanneer ik elke keer terug naar de neutraal schakel bij stilstand is er niks aan de hand, ik kan wel gewoon heel makkelijk tussen versnellingen overschakelen met de koppeling.
Mijn vermoeden is dat er ergens een lek in de leiding zit, maar ik zou echt bij god niet weten waar. Ik heb net de hele leiding nagelopen (staalomvlochten) maar ik zie echter nergens wat. Bij de banjobouten bij mijn koppelingscilinder is het bij o-ringen wel een heel klein beetje vochtig, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat dit zo'n groot effect heeft.
Nog even een plaatje ter verduidelijking:
Ik vraag me ook af wat die witte 'staaf' is met rubber dopje wat eruit komt??
Als iemand suggesties heeft hoor ik het graag!
Ik heb een klein probleempje.
Motor in kwestie is een RSV Mille uit 2001 met hydraulische koppeling.
Nu het mooie weer eraan komt weer lekker rondblèren op de motor natuurlijk, maar mijn koppeling heeft een eigen leven gekregen volgens mij.
Het volgende is namelijk het geval:
Wanneer de motor gewoon in zijn neutraal staat is er niks aan het handje etc.
Nou als je weg wilt rijden trek je de koppeling in zet je hem in zijn 1.
Dit gaat ook prima bij mij. Wanneer ik echter langere tijd in zijn 1 met de koppeling ingetrokken sta (bijv bij een stoplicht of kruising oid) begint de koppeling langzaam vanzelf aan te grijpen. Dus zonder de koppeling los te laten, begint de motor langzaam maar zeker naar voren te rijden. De enige optie is dan de dodemansknop, want terug in zijn neutraal kan natuurlijk dan niet. Heeft me al de nodige beschamende momenten bij het stoplicht opgeleverd
Ik heb zelf het idee dat ik gewoon lucht in mijn koppeling had (hydraulische koppeling). Nou heb ik dit zelf al met DOT4 en door de motorzaak nog eens een keer met DOT5 ontlucht, maar het blijft gebeuren.
Wanneer ik elke keer terug naar de neutraal schakel bij stilstand is er niks aan de hand, ik kan wel gewoon heel makkelijk tussen versnellingen overschakelen met de koppeling.
Mijn vermoeden is dat er ergens een lek in de leiding zit, maar ik zou echt bij god niet weten waar. Ik heb net de hele leiding nagelopen (staalomvlochten) maar ik zie echter nergens wat. Bij de banjobouten bij mijn koppelingscilinder is het bij o-ringen wel een heel klein beetje vochtig, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat dit zo'n groot effect heeft.
Nog even een plaatje ter verduidelijking:
Ik vraag me ook af wat die witte 'staaf' is met rubber dopje wat eruit komt??
Als iemand suggesties heeft hoor ik het graag!