Koppelings platen versleten ???

UPDATE

MF veteraan
6 mei 2002
1.453
0
Zwolle
De FZR heeft momenteel 97.000 op de teller staan, heeft vorige week nog een run gedaan op een dynojet bank (toch nog 81pk op het acherwiel *D *D )

Het probleem is dat de koppeling slipt, ik heb de platen gedomonteerd maar kan niet beoordelen of deze ook echt op zijn vandaar dit TOPIC.

zo op het oog zijn de 4kante noppen nog 1mm dik, is dit dan echt op of zijn de 5 veertjes op ????

moet ik dus alleen de veertjes vervangen of ook de koppelings platen
(de metalen tussen platen zijn niet blauw of krom)

full


foto 1
 
De motor heeft vorige week ook nieuwe olie gekregen,
100% mineraal olie dit zou ook kunnen helpen cq tegenwerken, maar dat kan toch niet de oorzaak zijn van het continu doorslipen bij 120km !!!
 
Je hebt een wph nodig, daar staan de minimale diktes in. Opmeten met een schuifmaat en je weet het......

Die olie, is dat wel geschikte olie voor motoren? Je kunt er namelijk niet zomaar olie inflikkeren, veel olie bevat "wrijvingsverminderaars", drie keer raden wat die met je koppeling doen.....
 
De motor heeft vorige week ook nieuwe olie gekregen,
100% mineraal olie dit zou ook kunnen helpen cq tegenwerken, maar dat kan toch niet de oorzaak zijn van het continu doorslipen bij 120km !!!
Ik heb ook een FZR600 gehad, na gebruik van 100%synthetische Castrol Superbike 5w40 ging hij juist slippen! Schijnt kurk of zo in de kopp. platen te zitten die niet tegen volsynth. olie kan! Schijnt bij meer oudere motoren voor te komen. Gewoon minerale/halfsynth. MOTORfietsolie gebruiken.

De Kale
 
Ik heb ook een FZR600 gehad, na gebruik van 100%synthetische Castrol Superbike 5w40 ging hij juist slippen! Schijnt kurk of zo in de kopp. platen te zitten die niet tegen volsynth. olie kan! Schijnt bij meer oudere motoren voor te komen. Gewoon minerale/halfsynth. MOTORfietsolie gebruiken.

De Kale


Thanks enig idee hoe dik die platen zijn als ze nieuw zijn??
 
Ik heb even in de nieuwsgroepen gezocht en wel wat gevonden, maar je moet zelf even goed controleren of dit echt voor jou model motor is:

Ik vrees dat die schuifmaat toch nodig gaat zijn ;)

Clutch:
Friction Plate Thickness x Quantity      2.9 ~ 3.1 mm (0.114 ~ 0.122 in) x 9
Wear Limit                        2.8 mm (0.11 in)
Clutch Plate Thickness x Quantity      1.8 ~ 2.2 mm (0.072 ~ 0.085 in) x 8
Warp Limit                        0.1 mm (0.04 in)
Clutch Spring Free Length x Quantity      33.5 mm (1.32 in) x 5
Clucth Spring Minimum Length            32.6 mm (1.28 in)
Clutch Housing Thrust Clearance      0.05 ~ 0.13 mm (0.002 ~ 0.005 in)
Clutch Release Method                  Inner push, screw push
Push Rod Bending Limit            0.5 mm (0.020 in)

Dit voor :

Motorcycle identification

Starting Serial Number:
FZR600W (except for California)
JYA3HHE0 * KA000101
FZR600WC (for California)
JYA3HWC0 * KA000101

Engine Serial Number

Starting Serial Number:
FZR600W (except for California)
3HH-000101
FZR600WC (for California)
3HW-000101

Als dit hem nou niet is, ik heb ook een duitse versie gevonden die
aangeeft dat ie voor FZR600 vanaf 1989 is. Daar staat het volgende:

Dicke der Kupplungsreibscheiben mit Mess-Schieber messen (is ie weer),
verschleissgrenze: 2.8mm
Stahscheiben auf Richtplatte mit Fuhlerlehre auf Verzug prufen,
verschleissgrenze: 0.10mm
Ungespannte Hohe der Kupplungsfeder messen:
verschleissgrenze: 32.6 mm
Druckstange darf maximaal 0.55 mm Schlag aufweisen.

De waarden komen wel akelig in de buurt van de engelse manual.
Tijd om ergens een voeler en schuifmaatje te regelen.

Suc6 er mee.

Murof
 
Ik heb even in de nieuwsgroepen gezocht en wel wat gevonden, maar je moet zelf even goed controleren of dit echt voor jou model motor is:

Ik vrees dat die schuifmaat toch nodig gaat zijn ;)

Clutch:
Friction Plate Thickness x Quantity      2.9 ~ 3.1 mm (0.114 ~ 0.122 in) x 9
Wear Limit                        2.8 mm (0.11 in)
Clutch Plate Thickness x Quantity      1.8 ~ 2.2 mm (0.072 ~ 0.085 in) x 8
Warp Limit                        0.1 mm (0.04 in)
Clutch Spring Free Length x Quantity      33.5 mm (1.32 in) x 5
Clucth Spring Minimum Length            32.6 mm (1.28 in)
Clutch Housing Thrust Clearance      0.05 ~ 0.13 mm (0.002 ~ 0.005 in)
Clutch Release Method                  Inner push, screw push
Push Rod Bending Limit            0.5 mm (0.020 in)

Dit voor :

Motorcycle identification

Starting Serial Number:
FZR600W (except for California)
JYA3HHE0 * KA000101
FZR600WC (for California)
JYA3HWC0 * KA000101

Engine Serial Number

Starting Serial Number:
FZR600W (except for California)
3HH-000101
FZR600WC (for California)
3HW-000101

Als dit hem nou niet is, ik heb ook een duitse versie gevonden die
aangeeft dat ie voor FZR600 vanaf 1989 is. Daar staat het volgende:

Dicke der Kupplungsreibscheiben mit Mess-Schieber messen (is ie weer),
verschleissgrenze: 2.8mm
Stahscheiben auf Richtplatte mit Fuhlerlehre auf Verzug prufen,
verschleissgrenze: 0.10mm
Ungespannte Hohe der Kupplungsfeder messen:
verschleissgrenze: 32.6 mm
Druckstange darf maximaal 0.55 mm Schlag aufweisen.

De waarden komen wel akelig in de buurt van de engelse manual.
Tijd om ergens een voeler en schuifmaatje te regelen.

Suc6 er mee.

Murof


Bedankt voor je speurtocht ik heb net een bestelling gedaan bij louis.de
55 euro voor de koppelings platen en 12,50 voor de veren.
(en 20 euro voor een momentsleutel)
full
 
Kijk..... nou nog een schuifmaatje en werkplaatshandboek (mogelijk ergens op Internet voor wénig???) en ff je volmineraal olie er uit flikkeren......

Hou er rekening mee dat je voor die momentsleutel er in feite twee moet kopen. Geen enkele sleutel pakt álle waardes....

En zoals gezegd: leg je plaatjes een nachtje in de olie voor montage.
 
Kijk..... nou nog een schuifmaatje en werkplaatshandboek (mogelijk ergens op Internet voor wénig???) en ff je volmineraal olie er uit flikkeren......

Hou er rekening mee dat je voor die momentsleutel er in feite twee moet kopen. Geen enkele sleutel pakt álle waardes....

En zoals gezegd: leg je plaatjes een nachtje in de olie voor montage.


Volgens mij moet er toch echt minerale olie in deze motor
Zie specs louis.de / motozoom.nl e.d. en omdat ik daar ook de platen bestel hou ik e maar aan die gegevens

toch bedankt

:Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan