koppelings probleem XJR 1300

kale70

MF'er
23 feb 2002
68
0
Hoofddorp
Wie weet raad :}

Heb een XJR 1300 uit 2000, 28000 km.
de koppeling slipt door op het sterkste punt, tussen 5000 en 7000 toeren.
Nu gaan er verschillende geruchten, zwakke platen, slappe diaphragma veer maar nu de vraag:
Hoe is dit op te lossen ?
Wie herkent dit probleem ?

Kale ;(
 
Wie weet raad :}

Heb een XJR 1300 uit 2000, 28000 km.
de koppeling slipt door op het sterkste punt, tussen 5000 en 7000 toeren.
Nu gaan er verschillende geruchten, zwakke platen, slappe diaphragma veer maar nu de vraag:
Hoe is dit op te lossen ?
Wie herkent dit probleem ?

Kale ;(
Wat voor olie gebruik je.....castrol?
Zoja probeer dan eens MOTUL!!
 
Sterkere veren monteren is misschien een oplossing... Die voel je dus wel in je hand...

Misschien een of meerdere veren gebroken?
:? :?
Kweetutookniehoor...

btw... hijs ook een beetje dubbelpost..
 
Platen kunnen ook verhard zijn door verkeerde olie. Gewoon openhalen dat ding en platen ff nakijken en veren meten. Als alles okee is inderdaad zwaarder type veer plaatsen. succes.
 
Platen kunnen ook verhard zijn door verkeerde olie. Gewoon openhalen dat ding en platen ff nakijken en veren meten. Als alles okee is inderdaad zwaarder type veer plaatsen. succes.


Of zelf ff kijken, laatst heeft iemand hier zo'n mooie how to op het forum gezet..
Vaak als de platen verhard zijn, zijn ze wat blauwerig...
 
Ik weet niet of het volgende nog opgaat voor de XJR1300 maar ik zou niet weten waarom.

De FJ1200 had al last van een vrij snel slippende koppeling, vooral bij koude olie/winter.
Ten eerste moet je nooit vol-synthetische olie gebruiken, Werkt te goed, gaatie geheid van slippen.

Wat ik al bij meerdere FJ's heb gezien is dat ze gewoon een tweede diafragmaveer gebruiken.
Zaakje los, tweede veer op de eerste leggen en weer dichtschroeven. Past precies.
Ken een jongen met een bigbore-kit in z'n FJ. Heeft dit ook gedaan en werkt perfect. Ik neem aan dat de koppeling nog hetzelfde is bij een XRJ maar zeker weten doe ik het niet.
Anders FF navragen bij een motorzaak. Die veer moet wel ergens op een sloop te krijgen zijn. Weet niet wat ze nieuw kosten.

Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan