Kortsluiting met inbouwen accu

black fazer

MF'er
27 apr 2006
65
0
Hoi,

Net een nieuwe accu in mijn motor gebouwd, en met het laatste zetje aan het boutje van de plus pool, sluiting gemaakt met het frame, met de steeksleutel.

Zeer kort, maar wel vonken.

Zo te zien zijn er geen zekeringen stuk, en alles doet het.

Mag ik dan de conclusie trekken, dat er niets aan de hand is, of moet ik wat meer controleren.

mvg Fred
 
Hoi,

Net een nieuwe accu in mijn motor gebouwd, en met het laatste zetje aan het boutje van de plus pool, sluiting gemaakt met het frame, met de steeksleutel.

Zeer kort, maar wel vonken.

Zo te zien zijn er geen zekeringen stuk, en alles doet het.

Mag ik dan de conclusie trekken, dat er niets aan de hand is, of moet ik wat meer controleren.

mvg Fred

:Y
 
Laatst bewerkt:
Dit is natuurlijk heel simpel te voorkomen met de stel regel dat: de min pool er altijd het minst lang op moet zitten. Ergo bij het los halen eerst de min los en dan de plus los, bij het vast zetten eerst de plus vast en dan pas de min vast.
 
Er is niks aan de hand, je accu heeft de kortsluiting heel even te verduren gehad. En inderdaad volgende keer kan je het voorkomen door met loshalen eerst de min los dan de plus los en met inbouwen eerst de plus vast en daarna de min.
 
Geisoleerd gereedschap, ben je van het probleem af.

full
 
Hoi,

Net een nieuwe accu in mijn motor gebouwd, en met het laatste zetje aan het boutje van de plus pool, sluiting gemaakt met het frame, met de steeksleutel.

Zeer kort, maar wel vonken.

Zo te zien zijn er geen zekeringen stuk, en alles doet het.

Mag ik dan de conclusie trekken, dat er niets aan de hand is, of moet ik wat meer controleren.

mvg Fred

Gelukje gehad :)


Altijd + (rood) het langste aangesloten laten.

Bij demontage eerst - dan +.
Bij inbouwen eerst + dan -.


Dan voorkom je bovenstaand probleem :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gelukje gehad :)


Altijd + (rood) het langste aangesloten laten.

Bij demontage eerst - dan +.
Bij inbouwen eerst + dan -.


Dan voorkom je bovenstaand probleem :)

Glas half vol, half leeg verhaal. Jij zegt het langst vast (de plus), ik zeg de min het korst vast. Komt eigenlijk op het zelfde neer denk je niet?

Waarom ik het vandaag dan zelf fout doe, en gelukkig op tijd achter kwam voor ik als laatste de plus wilde schroeven :X _O- |(
 
Glas half vol, half leeg verhaal. Jij zegt het langst vast (de plus), ik zeg de min het korst vast. Komt eigenlijk op het zelfde neer denk je niet?

Waarom ik het vandaag dan zelf fout doe, en gelukkig op tijd achter kwam voor ik als laatste de plus wilde schroeven :X _O- |(

Ik had ook nog niet verder gelezen. Daarom staat er bij 'reden wijziging' spuit elf :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan