Kosten onderhoudsbeurt bij Brabant Motors Grave vallen tegen

Dat kan best mee (of tegen) vallen, het aantal actieve MF leden is maar een fractie van de motorrijders in NL.


Maar als ze even googlen voor recensies en ervaringen met deze toko.. dan lezen ze hier al een paar mogelijke redenen om toch maar even verder te kijken.

Of ze lezen dat ie alleen maar superieure motoren verkoopt..
 
Maar als ze even googlen voor recensies en ervaringen met deze toko.. dan lezen ze hier al een paar mogelijke redenen om toch maar even verder te kijken.

Of ze lezen dat ie alleen maar superieure motoren verkoopt..

Net even de proef op de som genomen en het volgende ingetikt in google: "Brabant motors grave ervaring" En ik kom direct op MF uit, maar dan op een vergelijkbaar topic uit 2005:

Brabant Motors Grave.......geen woorden voor!!!
 
Een tijdje terug kwam ik toevallig langs deze motorzaak. Ik besloot om even te stoppen en zomaar een kijkje te nemen. Bij binnenkomst werd me meteen koffie aangeboden en kreeg ik een compliment over mijn motor (een street triple). Kortom, een uitstekend begin. Daarna aan de praat geraakt over de zaak en mijn motor. Toen de beste man hoorde dat mijn motor bij een andere motordealer gekocht was en dat het een geïmporteerd model was werd het een wat vreemd gesprek. De betreffende dealer werd direct met de grond gelijk gemaakt (overigens volledig onterecht) en mijn motor was ineens ook niets meer waard. Zulke import modellen slopen zij en zijn niets waard. Ik ben er verder niet op in gegaan, maar vond het wel vreemd. Mijn indruk is dat ze daar enorm veel verstand van Triumph hebben, maar dat ze de realiteit een beetje uit het oog verloren zijn. Ze zijn ook hun triumph dealerschap kwijt en mogelijk heeft dat iets te maken met hun wat vreemde manier van reageren op klanten. Ook het hierboven zwart maken van een ander motorbedrijf vind ik een erg vreemde manier van concurreren...

typisch :')

baatsen.com

laatste reactie
 
als brabant motors te grave geen triumph dealer meer is hoe kunnen zij dan dealer service leveren maar ook gloed nieuwe motoren die rechtstreeks besteld worden bij triumph.


Brabant Motors - 404

Ze zullen ongetwijfeld nog steeds wel de juiste contacten hebben in de Triumph wereld.

En daarbij denk ik ook dat de meeste merkdealers ook wel direct zaken met elkaar doen en zo eigenlijk wel meer motoren kunnen leveren dan die waar ze merkdealer van zijn. Garantie gevallen zullen ze dan onderling ook wel verrekenen als dat nodig is.

Ze staan niet vermeld als dealer op www.triumphmotorcycles.nl wat denk ik de site van de importeur in Nederland is.
 
Laatst bewerkt:
Brabant Motors - 404
In 2013 zijn we al weer 22 jaar dealer van dit fantastische merk,
en inmiddels uitgegroeid tot een van de grootste specialisten van dit merk in Europa.


En voor ons onbekende redenen mogen we van Triumph Benelux vanaf 2014 geen dealer meer zijn.
Dit spijt ons ten zeerste, maar dat geeft ons weer veel nieuwe kansen voor de toekomst.
Dus vanaf 2014 gaan we door met dit fantastische merk, en breiden onze specialisatie alleen nog maar meer uit.

Tevens gingen de oprichters Jos en Rieky per 1-1-2014, na bijna 39 jaar, met pensioen.
En neem ik Joris de volledige scepter over voor de toekomst.
 
Ons onbekende redenen? Dus je krijgt gewoon een mailtje van Triumph in de zin van: Beste Brabant Motors meneer. Vanaf 1-1-2014 zijn jullie geen Triumph dealer meer. Vriendelijke groet, Triumph fabriek.


Yeah, right.
 
Ons onbekende redenen? Dus je krijgt gewoon een mailtje van Triumph in de zin van: Beste Brabant Motors meneer. Vanaf 1-1-2014 zijn jullie geen Triumph dealer meer. Vriendelijke groet, Triumph fabriek.


Yeah, right.
Lezen, meneer de moderator, lezen. Kennelijk erg moeilijk, maar ik doe het even voor:
Triumph Benelux, niet de Triumph fabriek.
Die laatste staat er helemaal buiten.
 
als brabant motors te grave geen triumph dealer meer is hoe kunnen zij dan dealer service leveren maar ook gloed nieuwe motoren die rechtstreeks besteld worden bij triumph.


Brabant Motors - 404
Een motorzaak kan (soms) ook direct nieuwe motoren bestellen bij een importeur, ook al zijn ze geen dealer van dat merk.
 
Ons onbekende redenen? Dus je krijgt gewoon een mailtje van Triumph in de zin van: Beste Brabant Motors meneer. Vanaf 1-1-2014 zijn jullie geen Triumph dealer meer. Vriendelijke groet, Triumph fabriek.


Yeah, right.

Lezen, meneer de moderator, lezen. Kennelijk erg moeilijk, maar ik doe het even voor:
Triumph Benelux, niet de Triumph fabriek.
Die laatste staat er helemaal buiten.


Onnodig gemierenneuk op de vierkante cm,.. komt op het zelfde neer -> ongeloofwaardig zonder reden.
 
Onnodig gemierenneuk op de vierkante cm,.. komt op het zelfde neer -> ongeloofwaardig zonder reden.
Als een bedrijf al jaren dealer is van een merk, en dat gaat ophouden, dan mogen we er echt vanuit gaan dat het bedrijf waarom, hoe, wanneer, etc.

En als dat niet verteld wordt door het merk, mogen we er ook echt vanuit gaan dat het bedrijf er alles aan zal doen om te horen te krijgen hoe en wat.
 
Lezen, meneer de moderator, lezen. Kennelijk erg moeilijk, maar ik doe het even voor:
Triumph Benelux, niet de Triumph fabriek.
Die laatste staat er helemaal buiten.


Weet je, ik begin een beetje zat te worden van dit soort neerbuigende reacties. Als je iets wil verduidelijken, doe dat dan gewoon op een normale, vriendelijke manier.


He, Deputy, de samenwerking is opgezegd door Triumph Benelux hoor, niet door de fabriek. Die staan hier helemaal buiten. Zoiets.


Het maakt mij niet zo heel veel uit van wie het af komt, het gaat er om dat er volgens Brabant Motors een samenwerkingsverband wordt verbroken zonder enige opgaaf van reden. En dat lijkt mij nogal onwaarschijnlijk.
 
Weet je, ik begin een beetje zat te worden van dit soort neerbuigende reacties. Als je iets wil verduidelijken, doe dat dan gewoon op een normale, vriendelijke manier.


He, Deputy, de samenwerking is opgezegd door Triumph Benelux hoor, niet door de fabriek. Die staan hier helemaal buiten. Zoiets.


Het maakt mij niet zo heel veel uit van wie het af komt, het gaat er om dat er volgens Brabant Motors een samenwerkingsverband wordt verbroken zonder enige opgaaf van reden. En dat lijkt mij nogal onwaarschijnlijk.

Bekijk zijn laatste posts maar eens.... dan weet je genoeg. ;)

Je hebt mij nog niet gehad Beemerdinges. Je mag me door deze post te quoten even afzeiken, dan heb je ze alle 5 gehad en de verzameling compleet.

Kunnen we daarna weer gewoon normaal forummen. Goed? Zullen we dat afspreken?
 
Ik kan me altijd zo extreem storen aan auto en motorbedrijven (en ja zelfs fietsenmakers) die ongevraagde reparaties uitvoeren.

Breng je je motor weg, in goed vertrouwen dat je motor gerepareerd wordt, vingers gekruist dat er geen krassen op gemaakt worden door de garage (welke ze vervolgens ontkennen gemaakt te hebben). En als je je motor of auto dan komt ophalen bij de garage, dan dan is er veel meer aan "gerepareerd", dan dat jij opdracht tot hebt gegeven. Daarop vraag je uiteraard waarom er reparaties zijn uitgevoerd waar je niet om hebt gevraagd. Waarop meestal een uiterst onbevredigend antwoord volgt zoals: "ja, zo gaat dat nou eenmaal" "service van de zaak" of "wees blij dat we er naar gekeken hebben". Schandalig. En tevens een wetsovertreding, dus ik raad te topicstarter niet te betalen en de motor ook niet te verkopen. Wel heeft de motorzaak retentierecht tot je betaalt, dus ze mogen hem dan vasthouden tot je betaalt.

De topicstarter is nog gebeld door de garage en had inderdaad kunnen vragen om de prijs van de aangegeven reparaties. Maar zoals ik het nu begrijp, werden in die gesprekken niet alle reparaties besproken (brandstofleiding, voetsteunen etc). Het is het recht van de topicstarter om te eisen dat de ongevraagde reparaties kostenloos ongedaan gemaakt worden. Dat is het in theorie, want de praktijk is weerbarstiger, zeker in deze branche.
Tevens valt er wat voor te zeggen dat de motorzaak, die als expert gezien mag worden, redelijkerwijs had kunnen inschatten dat een reparatie die 1700 euro zou kosten, irreeel is en de waarde van de motor overstijgt.

De makkelijkste weg is een (telefoon)gesprek opnemen (daar zijn genoeg apps voor) waarin de motorzaak inderdaad bevestigt dat er ongevraagde reparaties zijn verricht (los van het feit of zij vinden dat je daar voor moet betalen). Als je dat los weet te krijgen, dan heb je een bekentenis en dan ben je al heel ver. Je hebt dan weliswaar een geluidsopname gemaakt zonder het medeweten van de tegenpartij, maar dat is juridisch geen probleem, dat mag gewoon als bewijs gebruikt worden. Tevens zou ik schriftelijk de boel nog eens op papier zetten waarin jij aangeeft dat er een aantal niet-afgesproken reparaties zijn uitgevoerd en wat jouw voorstel is.

Verder zou ik gewoon naar consumentenprogramma's stappen (kassa, rijdende rechter, etc), dat raad ik de topicstarter ten sterkste aan. Dan zal de motorzaak namelijk aanzienlijke schade ondervinden van zijn eigen actie. Dit zou ik ook vermelden in eventuele gesprekken of brieven. Neem ten slotte gedetailleerde foto's van de motor in de huidige staat.

Het is te zot voor woorden dat je je motor moet verkopen na dit soort praktijken, om de rekening te betalen. Ik stel het persoonlijk gelijk aan diefstal. Je kwam met een motor en een probleem, en nu heb je nog steeds een probleem, maar geen motor meer... Succes TS!
 
Laatst bewerkt:
Ik kan me altijd zo extreem storen aan auto en motorbedrijven (en ja zelfs fietsenmakers) die ongevraagde reparaties uitvoeren.

Breng je je motor weg in goed vertrouwen dat je motor gerepareerd wordt, vingers gekruist dat er geen krassen op gemaakt worden door de garage (welke ze vervolgens ontkennen gemaakt te hebben). En als je je motor of auto dan komt ophalen bij de garage, dan dan is er veel meer aan veranderd en geprutst, dan dat jij opdracht tot hebt gegeven. Dan vraag je uiteraard waarom er reparaties zijn uitgevoerd waar je niet om hebt gevraagd. Waarop meestal een uiterst onbevredigend antwoord volgt zoals: "ja, zo gaat dat nou eenmaal" "service van de zaak" of "wees blij dat we er naar gekeken hebben". Schandalig. En tevens een wetsovertreding, dus ik raad te topicstarter niet te betalen en de motor ook niet te betalen. Wel heeft de motorzaak retentierecht tot je betaalt, dus ze mogen hem dan vasthouden tot je betaalt.

De topicstarter is nog gebeld door de garage en had inderdaad kunnen vragen om de prijs van de aangegeven reparaties. Maar zoals ik het nu begrijp, werden in die gesprekken niet alle reparaties besproken (brandstofleiding, voetsteunen etc). Het is het recht van de topicstarter om te eisen dat de ongevraagde reparaties kostenloos ongedaan gemaakt worden. Dat is het in theorie, want de praktijk is weerbarstiger, zeker in deze branche.
Tevens valt er wat voor te zeggen dat de motorzaak, die als expert gezien mag worden, redelijkerwijs had kunnen inschatten dat een reparatie die 1700 euro zou kosten, irreeel is en de waarde van de motor overstijgt.

De makkelijkste weg is een (telefoon)gesprek opnemen (daar zijn genoeg apps voor) waarin de motorzaak inderdaad bevestigt dat er ongevraagde reparaties zijn verricht (los van het feit of zij vinden dat je daar voor moet betalen). Als je dat los weet te krijgen, dan heb je een bekentenis en dan ben je al heel ver. Je hebt dan weliswaar een geluidsopname gemaakt zonder het medeweten van de tegenpartij, maar dat is juridisch geen probleem, dat mag gewoon als bewijs gebruikt worden. Tevens zou ik schriftelijk de boel nog eens op papier zetten waarin jij aangeeft dat er een aantal niet-afgesproken reparaties zijn uitgevoerd en wat jouw voorstel is.

Verder zou ik gewoon naar consumentenprogramma's stappen (kassa, rijdende rechter, etc), dat raad ik de topicstarter ten sterkste aan. Dan zal de motorzaak namelijk aanzienlijke schade ondervinden van zijn eigen actie. Dit zou ik ook vermelden in eventuele gesprekken of brieven. Neem ten slotte gedetailleerde foto's van de motor in de huidige staat.

Het is te zot voor woorden dat je je motor moet verkopen na dit soort praktijken, om de rekening te betalen. Ik stel het persoonlijk gelijk aan diefstal. Je kwam met een motor en een probleem, en nu heb je nog steeds een probleem, maar geen motor meer...
Welkom op MF!
 
Als een bedrijf al jaren dealer is van een merk, en dat gaat ophouden, dan mogen we er echt vanuit gaan dat het bedrijf waarom, hoe, wanneer, etc.

En als dat niet verteld wordt door het merk, mogen we er ook echt vanuit gaan dat het bedrijf er alles aan zal doen om te horen te krijgen hoe en wat.

Weet niet zeker of je nu mijn antwoord mooi probeert te verwoorden, maar ben het helemaal met je eens. :Y
Ik vond de reactie van de persoon alleen niet een net antwoord waard })
 
Ik zeg net tegen MGG dat ik onderhand bijna zin heb om binnenkort eens langs te gaan om eea zelf mee te maken.
Beiden op een Japanner erheen dan natuurlijk :)

Nog even en het word een attractie.

Of MGG achterop en dan het onbenullige meisje spelend die een proefrit wil maken aangezien ze vorige week d'r rijbewijs heeft gehaald en niet op de mijne mag rijden. ( De motor !!! )

we verwachten een compleet report...
 
Terug
Bovenaan Onderaan