Status
Niet open voor verdere reacties.

MoniqueK

MF'er
14 sep 2019
38
27
Een vraag voor de monteurs/kenners onder jullie.

Onlangs Honda CBR 900rr Fireblade uit 1996 gekocht in redelijke conditie. Heb hem na laten lopen door iemand die me onderstaande lijst mailt met wat er moet gebeuren (ballagers moeten eigenlijk ook en kleppen stellen ook maar om kosten te drukken is dit nog even uitgesteld.

Mijn vraag: zouden de monteurs/kenners hier een ruwe schatting kunnen maken van de totale kosten (incl. uurloon) n.a.v. onderstaande lijst?

Olie
Oliefilter
Aftapring
Stofhoezen hoofdremcylinder
Transmissiedempers
Coolmix
Remvloeistof
Voorvorkolie
Verwijderingsbijdrage
Smeer en diverse
Remschijven voor
Remblokken voor
Bougies
Carburateur reinigen


Dankjewel!
Monique
 
Ik denk inderdaad ook dit. Hij was mega enthousiast over de Blade maar liet ook de andere motoren zien waar hij mee bezig was voor klanten. Die zagen er net zo uit; volledig ontleed. Anyway, ze wordt nu door hem onder handen genomen, toch ook balhoofdlagers erbij, voor 1100 euro. Kleppen stellen laat ik binnenkort doen als ik niet meer blut ben 😂
1100 euro voor zoveel werk is weinig geld als het correct uitgevoerd wordt. (Ik ken die mens niet dus kan daar niet over oordelen, ik heb nog geen negatieve dingen gelezen)
 
Ze is weer zo goed als nieuw! Thanks everyone voor de tips/feedback/praatjes.
IMG_20200328_171814_672.jpg
 
ik vind het een hele mooie motor hoop dat je er veel pleizer mee gaat krijgen.

Mooie tip van mijn kant denk eens na over een ciruit training. nee niet gelijk aan wedstrijd denken en plat gaan .
Maar mee aan kijk techniek en remmen dit zal je nooit kunnen trainen op de openbare weg.

Ik heb dit vroeger ook gedaan en was niet langzaam op de weg , was er verbaasd wat ik geleerd heb.
Dit omdat je op het circuit steeds het zelfde rondje rijd daar door op een gegeven moment steeds later remt en beter leert kijken door de bochten.

Dat heeft me later op de weg veel bewuster gemaakt van bochten techniek en remvertraging wat je werkelijk kan remmen en insturen.
 
ik vind het een hele mooie motor hoop dat je er veel pleizer mee gaat krijgen.

Mooie tip van mijn kant denk eens na over een ciruit training. nee niet gelijk aan wedstrijd denken en plat gaan .
Maar mee aan kijk techniek en remmen dit zal je nooit kunnen trainen op de openbare weg.

Ik heb dit vroeger ook gedaan en was niet langzaam op de weg , was er verbaasd wat ik geleerd heb.
Dit omdat je op het circuit steeds het zelfde rondje rijd daar door op een gegeven moment steeds later remt en beter leert kijken door de bochten.

Dat heeft me later op de weg veel bewuster gemaakt van bochten techniek en remvertraging wat je werkelijk kan remmen en insturen.
Heb ik al twee keer gedaan ja, is altijd heel leerzaam. Wil het nog een keertje op deze fiets doen ook!
 
Iets heeeel anders....heb je toevallig een leuke route voor een dagje weg (startpunt Tilburg/omgeving)? Ik ga morgen een dagje rijden (op een Triumph Tiger 800, niet op deze Fireblade) en zoek een leuke route met hier en daar een (makkelijk) grindpad of bospaadje...
ik heb er geen ervaring mee maar op motorroutes.net kan je je uitleven.. enne ik ben Randstatter, asfalt, asfalt, asfalt
 
Mooi, knallen maar met die hap :] ,praatjes zijn ze wel goed in hier:+,omgeving Tilburg is meer dan genoeg te vinden,ik rij daar ook
regelmatig ,binnendoor richting Gilze,Alphen en Chaam,sterker nog ben er vandaag nog geweest.:Y
Ik ook! Ben ik je misschien wel tegengekomen, zat veel metroverkeer op de weg vandaag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan