Status
Niet open voor verdere reacties.

MoniqueK

MF'er
14 sep 2019
38
27
Een vraag voor de monteurs/kenners onder jullie.

Onlangs Honda CBR 900rr Fireblade uit 1996 gekocht in redelijke conditie. Heb hem na laten lopen door iemand die me onderstaande lijst mailt met wat er moet gebeuren (ballagers moeten eigenlijk ook en kleppen stellen ook maar om kosten te drukken is dit nog even uitgesteld.

Mijn vraag: zouden de monteurs/kenners hier een ruwe schatting kunnen maken van de totale kosten (incl. uurloon) n.a.v. onderstaande lijst?

Olie
Oliefilter
Aftapring
Stofhoezen hoofdremcylinder
Transmissiedempers
Coolmix
Remvloeistof
Voorvorkolie
Verwijderingsbijdrage
Smeer en diverse
Remschijven voor
Remblokken voor
Bougies
Carburateur reinigen


Dankjewel!
Monique
 
Post eens een foto van die motor???

Ik geef ook klauwen met geld uit aan die oude hokken hoor, allemaal dingen van voor 1995
De before en after foto😂 Njah, niet echt de after dus, meer de tijdens foto.
IMG_20200317_152904_098.jpg
20200324_172850.jpg
 
Voor mij is dat gewoon een motor die het waard is in ere te houden. @MoniqueK merk je aan de carbs dat er vervuiling is? Slechte respons op de choke, slecht stationair? Als dat goed is moet je niks aan die carbs doen...
Merk zeker vervuiling. Ze bokt behoorlijk stationair, met choke is het nog wel te doen, maar ook niet om over naar huis te schrijven.
 
Maar dan heeft hij dus alleen om een offerte te maken je halve motor gedemonteerd,
Waren daar nog kosten aan verbonden ?
W.b.t. Dat bokken denk ik idd. dat carbs reinigen en gezien de km. stand ook klepspeling/ stellen op nr. 1 staan qua onderhoud.
Succes.

De beste man heeft een goudmijntje gevonden. Hij gaat er gewoon vanuit dat jij de motor daar laat herstellen.

Want om bij een offerteaanvraag kappen, tank, wielen te demonteren is wel heel vreemd bezig.
 
Ik weet het niet hoor.... Kan hiervandaan niet in die man zijn hoofd kijken, misschien wel een bezielde hobbyist die met een ander zijn motor net zo ver gaat als met zn eigens... probeer het eens vanuit een positieve hoek te benaderen... verwijderingsbijdrage kan best dat hij ook bij de stort moet betalen om zijn olie weg te brengen.... De wereld bestaat niet uit oplichters en verkrachters alleen
 
Maar ik blijf het vreemd vinden dat deze persoon een halve motor demonteerd voor een offerteaanvraag.

Wel gaf de ts al aan dat ie beroerd liep en als de motor al even stil stond dat dat een mogelijke verstopte carburateurs issue was. Maar om dan al te gaan demonteren????
 
Ik heb het idee dattie ook schoongemaakt is... ik zie dingen die ik op mijn eigen motorfietsen nog nooit ben tegengekomen

Haha, klopt.

Als de essentiële zaken nu gedaan worden dan heeft de ts wel weer iets om op te rijden en wat goed is.

Persoonlijk zou ik de kleppenstellen, ballenhoodlagers, de carburateurs en de remmen herstellen.
 
Maar dan heeft hij dus alleen om een offerte te maken je halve motor gedemonteerd,
Waren daar nog kosten aan verbonden ?
W.b.t. Dat bokken denk ik idd. dat carbs reinigen en gezien de km. stand ook klepspeling/ stellen op nr. 1 staan qua onderhoud.
Succes.
Hij heeft daarvoor niets in rekening gebracht nee, het demonteren. All in all is het een eerlijke gast als ik alles hier zo een beetje lees.
 
Ik weet het niet hoor.... Kan hiervandaan niet in die man zijn hoofd kijken, misschien wel een bezielde hobbyist die met een ander zijn motor net zo ver gaat als met zn eigens... probeer het eens vanuit een positieve hoek te benaderen... verwijderingsbijdrage kan best dat hij ook bij de stort moet betalen om zijn olie weg te brengen.... De wereld bestaat niet uit oplichters en verkrachters alleen
Ik denk inderdaad ook dit. Hij was mega enthousiast over de Blade maar liet ook de andere motoren zien waar hij mee bezig was voor klanten. Die zagen er net zo uit; volledig ontleed. Anyway, ze wordt nu door hem onder handen genomen, toch ook balhoofdlagers erbij, voor 1100 euro. Kleppen stellen laat ik binnenkort doen als ik niet meer blut ben 😂
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan