Koude start belabberd

no excuse

Rookie
1 dec 2003
17
0
nijkerk
Ik heb een gsx750rw '93 met 32700km gekocht. Hij liep toen wel goed maar bij het optrekken leek het net of hij zich iets verslikte. De motor valt eerst even een beetje dood en dan komt hij ineens op toeren. Bovendien liep hij warm stationair niet erg mooi.
Nu heb ik kleppen laten stellen waarbij 2 zittingen zijn vervangen. Nu loopt hij warm wel goed maar bij koude start lijkt hij eerst even op 3 poten te lopen waarbij grote klappen uit de uitlaat komen. (ik heb na kleppenstellen ca 75 km gereden) Dealer zij dat dit geen kwaad kan. Iemand een andere mening of eventueel oplossing. :? :? :?
 
Het blijft me,ook na je klepperstel-actie,als een carburatieprobleempje klinken.

-motor verslikt zich bij (plots) gasgeven: kortstondig benzine-tekort,hiephiephoera voor het accelleratie-gedeelte op je carb/injectie ;)

-motor start koud op drie poten: carb-probleempje,kijk welke "poot" niet meeloopt d.m.v. de "natte-duim-op-de-uitlaatbochten-truc" en bekijk of de choke-inrichting wel goed werkt op de bijbehorende carb.

Succes :+
 
Routine-vraagje: "jank" je koud weg (het slechtst denkbare) of laat je de boel (zoals het HOORT) rustig lopend op matig gas gelijkmatig doorwarmen totdat de motor er voelbaar "zin in krijgt"?
 
ik wacht altijd tot de machine even heeft gelopen. Dan rijdt ik de eerste km's op een laag toerental tot juiste temp is bereikt.

De dealer heeft de motor ook nog gesynchroniseerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan