Krakend geluid bij het achterwiel?

deLange055

Rookie
25 jan 2009
8
0
Apeldoorn
Ik heb even een vraag.
Heb een krakend geluid bij mij achterwiel. Ik denk zelf dat het iets is bij de as ofzo.
Tijdens het rijden voel je het ook een beetje hakkelen.
Het is een Fireblade uit 92 heeft iemand misschien een idee wat het kan zijn?

Alvast bedankt Jeroen
 
Zit er ook zijwaardse speling op t achterwiel? zoja, dan zijn je lagers naar de bliksem in je achterwiel. Het zou ook nog kunnen zijn dat je de ketting te strak hebt gespannen of niet hebt gesmeerd.
 
Direkt laten vervangen , en wel alledrie dus 2 keer wiellager , 1 keer tandwiellager.
Bij mij kwamen ze erachter bij het uitbalanceren van het wiel bij een nieuwe aband dat deze een brommend geluid maakte. Direkt alledrie laten vervangen want je kan erop wachten dat als je er 1 doet de anderen binnen kort komen. De blades hebben er iets vaker last van dan de gemiddelde motorfiets.
 
PS zou idd ook een te strakke ketting kunnen wezen , let op de blades uit dat jaartal hebben 4 cm ketting speling nodig , dus 2 up en 2 down. wiel goed uitlijnen in de brug en goed aflezen op de ketting spanners desnoods een schuifmaat gebruiken.
 
Zit er ook zijwaardse speling op t achterwiel? zoja, dan zijn je lagers naar de bliksem in je achterwiel. Het zou ook nog kunnen zijn dat je de ketting te strak hebt gespannen of niet hebt gesmeerd.

jajaja, dat had mijn blade afgelopen zaterdag.
Met wat hulp van mensen die wel technisch zijn bleek het mijn lager te zijn.

Je hoort hem hard tikken in de bocht (en hij stuurt ook klote)

lager ziet er zo uit:
full
 
Super bedankt voor de tips enzo. Heb gister de 3 nieuwe lagers er ingezet en meteen ook maar even de remblokjes vervangen. Die waren ook wel aan het eind zeg maar. Dus ik ga zo maar is ff een stukkie knallen!!! Bedankt!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan