Kramp in rechterhand

Dank jullie voor jullie reaktie's .
En de verschillende optie's
Die dikkere handvaten ga ik zeker proberen en die throttle rocker ook .
Voor die prijs is het zeker het proberen waard
Mvg johan
 
Ik gebruik grip buddies. Handvatten op 22 mm sturen vindt ik te dun,met ongemak als gevolg.
Werkt tot nog toe prima.
Zijn overigens ook in NL te koop.
 
Kijk ook even of er uberhaupt wel (stalen, geen alu) stuurgewichtjes op de clip-ons zitten.
Als deze ontbreken kun je dooie handen krijgen (en mischien kramp?) door de trillingen.
 
hoe is je vering? op mijn Pan European had ik er na een uurtje ook last van. vervanging van de veren door Hyperpro progressieve veren en nieuwe vork-olie deed wonderen.
 
Hallo,

weet niet of deze optie voorbij is gekomen?

http://www.g2ergo.com/store/g2-street-competition-quick-turn-throttle/

Het is een soort snelgas, maar dan met je gewone eigen kabels en past in je standaard gashuis. Deze vervangt alleen maar je gewone gashendel en verkort je draai. Ik heb daardoor, naast een lekkerder aanvoelende gasrespons, ook meteen minder last van m'n pols omdat ik de hendel minder ver hoef te draaien. M'n pols rust dan meer zeg maar. Het is maar een idee.
 
Ik gebruik grip buddies. Handvatten op 22 mm sturen vindt ik te dun,met ongemak als gevolg.
Werkt tot nog toe prima.
Zijn overigens ook in NL te koop.

Ik ook, maar dan Grip Puppies: grip_pupies

Verder: ga af en toe verzitten, ik merk dat leunen op mn polsen ook mn rechterhand numb maakt. Als ik vervolgens mn kont iets naar achter schuif en met mn ellebogen meer op mn knieën kom (evt kan je daar ook op leunen, als je snelweg rijdt), komt het gevoel in mn hand snel terug. Ik heb er alleen last van als ik langere tijd mn snelheid constant moet houden (trajectcontroles, files, etc.)
 
Begin eerst maar eens met te controleren of je remhendel niet te hoog zit.
Als jij op de motor zit en je arm strekt leg je jouw pols op het gashendel. Je strekt je hand en vingers over de remhendel heen en legt deze er op. Hierbij mag je pols niet gebogen zijn. Moet je de pols wel buigen voor deze handeling, dan staat het remhendel te hoog (en dat veroorzaakt kramp).
 
Ik ook, maar dan Grip Puppies: grip_pupies

Verder: ga af en toe verzitten, ik merk dat leunen op mn polsen ook mn rechterhand numb maakt. Als ik vervolgens mn kont iets naar achter schuif en met mn ellebogen meer op mn knieën kom (evt kan je daar ook op leunen, als je snelweg rijdt), komt het gevoel in mn hand snel terug. Ik heb er alleen last van als ik langere tijd mn snelheid constant moet houden (trajectcontroles, files, etc.)

Hier hetzelfde probleempje, ook tijdens langere tijd snelweg rijden.
Eigenlijk op alle motoren die ik gereden hebt had ik er last van in meer of mindere mate.
Lang geleden wel eens die foam handvaten geprobeerd, dat hielp maar vond ze niet prettig met stevig stuurwerk, minder feedback.
Ben benieuwd naar jouw ervaring met die puppy's en feedback.

Ik heb vorig jaar easy grips op de tankcover geplakt en dat scheelt ook, daar kun je je tegen afzetten en de druk wat van je handen, polsen halen.
 
Hier hetzelfde probleempje, ook tijdens langere tijd snelweg rijden.
Eigenlijk op alle motoren die ik gereden hebt had ik er last van in meer of mindere mate.
Lang geleden wel eens die foam handvaten geprobeerd, dat hielp maar vond ze niet prettig met stevig stuurwerk, minder feedback.
Ben benieuwd naar jouw ervaring met die puppy's en feedback.

Ik heb vorig jaar easy grips op de tankcover geplakt en dat scheelt ook, daar kun je je tegen afzetten en de druk wat van je handen, polsen halen.

Die grip puppies zitten strak om de hendels heen en schuiven niet. Alleen aan de gaskant zakt ie een klein beetje (paar mm) af bij regen, wat je overigens alleen ziet na een paar buien, niet voelt. Ik ben er tevreden over, kleine investering (15 piek ofzo) en toch grotere handvatten. Gebruik ze zelf op een S1000RR uit 2010. Montage viel ook alles mee.
 
Haihai .
Van de week ff gekeken of de remhendel goed stond .
Deze stond idd iets te hoog dus die heb ik verdraait zodat deze nu beter staat .
Ook had ik van die oury handvaten besteld .
Alleen daar stond gaat per stuk .
Dus oke ik er 2 besteld .
Jahoor komen ze vandaag binnen
Wat denk je zitten er 4in .

Net de handvaten overgezet .
En idd het pakt wel al lekkerder vast .
Nu nog ff wachten tot die grip binnen is

En dan weer eens een stukje rijden .
 
Haihai .
Van de week ff gekeken of de remhendel goed stond .
Deze stond idd iets te hoog dus die heb ik verdraait zodat deze nu beter staat .
Ook had ik van die oury handvaten besteld .
Alleen daar stond gaat per stuk .
Dus oke ik er 2 besteld .
Jahoor komen ze vandaag binnen
Wat denk je zitten er 4in .

Net de handvaten overgezet .
En idd het pakt wel al lekkerder vast .
Nu nog ff wachten tot die grip binnen is

En dan weer eens een stukje rijden .

Mooi dat je nog een update plaatst! Ben benieuwd hoe het je bevalt, veel rijplezier :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan