Krassen (laten) herstellen op mat zwart

Mugetsu

MF'er
19 mrt 2021
42
33
Goedemiddag vriendelijke vrinden,

Ik ben van plan mijn MT-09 te verkopen omdat ik op zoek ben naar iets anders.
Nu heb ik her en der (helaas) wat krasjes (zie fotos). Ik heb de krassen genummerd om makkelijk te refereren.

- op de tank, afkomstig van de vorige eigenaar
  • Krassen 1 en 2 zijn zeer oppervlakkig
  • Kras 3 is dieper en echt door de lak heen
- op de brug, door een wankele paddock stand
  • Kras lijkt enigszins oppervlakkig (verdwijnt grotendeels als je er met een natte vinger overheen gaat)

Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om (zelf) de oppervlakkige krassen te herstellen met behulp van bijvoorbeeld een lakstift.

Verder vroeg ik mij af wat ik het beste kan doen met kras nummer 3, omdat ik niet weet of de te behalen potentiele hogere opbrengst opweegt tegen de kosten van het herstellen hiervan:
- Is het mogelijk om enkel dit stuk van de kras te laten spuiten of moet de hele tank gespoten worden?
- Heeft iemand een idee met wat voor prijs ik rekening moet houden moest ik het laten herstellen?
- Mocht het allemaal te duur zijn, met wat voor waardevermindering zouden jullie rekening houden m.b.t. kras nummer 3?

Alvast bedankt voor het meedenken en het delen van jullie thoughts!

Groetjes

ps; Ik weet het, hij is echt super smerig, wordt aan gewerkt 😅



brug.png





tank.png
 
Spotrepair op matte lakken is echt een vak apart, wat kliederen met een lakstift word die zeker niet meer waard van.
Maar wel mogelijk begrijp ik? Of is het dan goedkoper om hem helemaal te laten spuiten?

Heb dit eerder gelezen, en ook dat dit niet macht in kleur. Verder vind ik dat ook niet netjes naar de potentiele koper.
 
Ik zou er idd ook niks aan doen, paar normale zoals klein krasje/ gebruikssporen horen nu eenmaal bij een gebruikte motor.
Een matte lak bijwerken is zonder compleet spuiten echt lastig, bijpolijsten geen optie omdat de lak dan gaat blinken en kleurverschil gaat vertonen door het verschil in glansgraad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan