Krijg viper uitlaat niet gemonteerd

HetIsMij

MF veteraan
16 sep 2002
1.086
0
Vleuten
Hmm...vandaag mijn Viper uitlaat binnen gekregen die ik besteld had. Dus ik duik net de schuur in, sleutel de standaard demper eraf. Wil vervolgens mijn nieuwe vipertje erop schuiven, krijg ik hem maar 1 cm erop geduwd :? :?

Hier even 2 foto's ter verduidelijking van het probleem:
(foto's zijn niet van mijn spullen)

full


De rand waar de uitlaat overheen moet schuiven botst dus met het binnenwerk van de uitlaat (bij het pijltje op de volgende foto).
Is dit een constructiefout of zo of doe ik iets verkeerd??
 
ik had dit ook, kdacht al dat ik de enigste was, heb gewoon dat stuk dat teveel was afgezaagd (geeft geen problemen met originele uitlaat)

edit, bij mij moest er wel maar 1 cm afgezaagd worden
 
ik had dit ook, kdacht al dat ik de enigste was, heb gewoon dat stuk dat teveel was afgezaagd (geeft geen problemen met originele uitlaat)

edit, bij mij moest er wel maar 1 cm afgezaagd worden

Aha...ik krijg hem er dus maar een heel klein stukje op... Lijkt me niet echt verstandig om een heel stuk eraf te halen wel? :?
 
Als ik het goed zie, is dit een ronde Viper, right?

Ikzelf heb een ovale en die past met een beetje glijmiddel (olie :X ) gewoon helemaal over het verbindingsstuk met de bocht. Misschien dat dit een Viper is voor een ander type motor of zo? (Ik heb een 98er zx-6r : })

Ff vragen bij de dealer, en NIET gaan lopen zagen!!! Immers, eraf = en blijft eraf!
 
hoe zou je het in godsnaam kunnen verliezen? hangt toch vast met 3 bouten en aan de duosteun?


tja daar heb ik geen antwoord op maar dat eind stukkie zou er toch niet voor niks zitten :?

ik dacht alleen dat ff navraag doen beter is als gaan kloten en het dan misschien goed verkloten..
bij jou washet 1 cm en datlijkt me ook geen probleem maar dat hele stuk...??
 
Tja dat hele stuk eraf zagen lijkt me idd ook niet echt een strak plan '(

Morgen maar ff bellen. Wel klote, zaak zit in leiden waar ik het besteld heb en ik woon in eindhoven :(
 
De zaag erin! Zorg dat je wat speling overhoudt. Pas de uitlaat, meet de open ruimte tussen de flenzen op, tel daar 1 cm bij op. Even aftekenen en dan de zaag in het eindstuk.

Moest bij m'n 96'er ZX-6R ook voordat ik die Remus kon monteren...

Edit: Niet goed gelezen |( Ga idd eerst met 'glijmiddel' aan de gang. Maar het kan zijn dat je voor de LAATSTE paar centimeter wel een stukje van de pijp af moet zagen.
 
Als ik het goed zie, is dit een ronde Viper, right?

Ikzelf heb een ovale en die past met een beetje glijmiddel (olie :X ) gewoon helemaal over het verbindingsstuk met de bocht. Misschien dat dit een Viper is voor een ander type motor of zo? (Ik heb een 98er zx-6r : })

Ff vragen bij de dealer, en NIET gaan lopen zagen!!! Immers, eraf = en blijft eraf!

Nee, ik heb ook een ronde, uit '98 past goed hoor, je moet echter wel een stukje zagen..
zie ook dit topic.. erg leuke demper :)

[pics] Viper race can round
 
In het middelste gat moet hij gewoon een heel stuk in passen. Misschien 1 cm zagen, meer zou ik niet doen.

Als hij totaal niet lijkt te passen.. laat het fijn en ga terug. Regelen ze maar iets voor je.. NIET hun gaan laten zagen natuurlijk...
 
Jongens,

ik ben nu al voor de 4e keer trotse eigenaar van een Viper uitlaat,
ze bevallen dus prima, mooi geluid ;) , geen verkeerde uitstraling voor weinig geld.

Op mijn vorige ZX9-R had ik een ovale demper zitten en ging er op zo op. Dit was echter wel slipp on, maar de 3 overige waren met 3 boutjes.
Dat ik de uitlaat ging ophalen werd er ook verteld dat het mogelijk kon zijn dat er ongeveer een cm vanaf zou moeten, dus hou +/- een cm aan als het niet lukt. ;)

succes met sleutelen...
 
Ik heb inmiddels de ronde terug gestuurd en mijn geld terug gekregen, het was een fabrieksfout dus :(
Het binnenwerk stak te ver uit en zou dus nooit passen. Heb nu een ovale gekocht en die had ik er in 5 minuten onder zitten.
Zal van het weekend eens wat piccies maken en hier neergooien.

Het geluid is echt :9~
Niet te aso trouwens
 
Terug
Bovenaan Onderaan