KTM 1290 Superduke Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag de premies mogen ontvangen. WA 9.91 pm all risk 97e pm ... de tering wat een geld zeg dat met 8 schadevrije jare .

WA+ prijs heb ik nog niet mogen ontangen. Weet mijn keuze al haha
 
Vandaag de premies mogen ontvangen. WA 9.91 pm all risk 97e pm ... de tering wat een geld zeg dat met 8 schadevrije jare .

WA+ prijs heb ik nog niet mogen ontangen. Weet mijn keuze al haha

persoonlijk denk ik als je berijd bent om dik 20k neer teleggen voor een motor dat je dan ook die €97
dan maar moet accepteren voor die €9 koop je niks mocht je toch net even een foutje maken wat iedereen kan overkomen dan ben je er goed ziek van denk ik dan O-)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de premies mogen ontvangen. WA 9.91 pm all risk 97e pm ... de tering wat een geld zeg dat met 8 schadevrije jare .

WA+ prijs heb ik nog niet mogen ontangen. Weet mijn keuze al haha

Betaal 41€ p/m wel met 23 schade vrije jaren bij independer, die brengt hem onder bij ASR.
Voor de 2017 SD, ze wilde hem eerst voor €34 verzekering, maar gingen toen uit van een nieuwe waarde van €16000, ff gebeld en laten aanpassen.

Misschien schade vrije jaren van auto overhevelen naar de motor??Brengt wel een risico met zich mee.
 
Laatst bewerkt:
Betaal 41€ p/m wel met 23 schade vrije jaren bij independer, die brengt hem onder bij ASR.
Voor de 2017 SD, ze wilde hem eerst voor €34 verzekering, maar gingen toen uit van een nieuwe waarde van €16000, ff gebeld en laten aanpassen.

Misschien schade vrije jaren van auto overhevelen naar de motor??Brengt wel een risico met zich mee.

23jaar poeeee das veel, k met 6 schadevrije jaren Wa+ 20 euro voor alles verzekered behalve eigen schade
 
@r400 waar zit jij verzekerd?

@manyang. Ik heb al eerder een r1 2005(destijds amper jaar oud) met 3500km erop in de vangrail geparkeerd op de ring. Tjah de schade is dan voor jezelf dat denkt de verzekering ook niet. Stel dat ik de motor plat rojdt dan heb ik nog wel centjes voor een andere motor. Misschien op dat moment niet dat weet je maar nooit maar dan is het een luxe artikel en daar kan je voor werken/sparen.
Spullen zijn vervangbaar! Maar de mens niet
 
Zooo, maar eens de stoute schoenen angetrokken:
Na 10 jaar rondgereden te hebben op een superduke 2007, ding maar eens ingeruild voor een 1290 2016

Akrapovic dempertje erbij,

Maar weer eens dit forum doorspitten voor goodies. Als eerste die schep er af

Weet iemand of mijn voorforkprotectors (Vooras)van de 990 passen op deze. Dan haal ik ze er nog even vanaf om over te zetten
full
 
Zooo, maar eens de stoute schoenen angetrokken:
Na 10 jaar rondgereden te hebben op een superduke 2007, ding maar eens ingeruild voor een 1290 2016

Akrapovic dempertje erbij,

Maar weer eens dit forum doorspitten voor goodies. Als eerste die schep er af

Weet iemand of mijn voorforkprotectors (Vooras)van de 990 passen op deze. Dan haal ik ze er nog even vanaf om over te zetten]
*O* Gefeliciteerd met je aanwinst! O-) zijn ze in de uitverkoop die overjarige modellen haha :P als het weer mee werkt dan ga ik niet dit weekend maar week er op mijn duke ophalen! ben zéér benieuwd! :Y
 
Hallo,

Even een vraagje...
Sinds ik vorig jaar op circuit geweest ben heb ik iets mindere remwerking vooraan.
Nu vroeg ik me af of ze op de sdr stalen remleidingen zitten origineel?
Heb eens gekeken maar zie het niet😀
Blokjes zijn wel bijna versleten maar nog niet helemaal.
Ik ga zowiezo nieuwe laten steken en andere remvloeistof binnenkort
 
Zooo, maar eens de stoute schoenen angetrokken:
Na 10 jaar rondgereden te hebben op een superduke 2007, ding maar eens ingeruild voor een 1290 2016

Akrapovic dempertje erbij,

Maar weer eens dit forum doorspitten voor goodies. Als eerste die schep er af

Weet iemand of mijn voorforkprotectors (Vooras)van de 990 passen op deze. Dan haal ik ze er nog even vanaf om over te zetten[afbeelding]

ja die past aan de voorkant , en proficiat *O*
 
Hallo,

Even een vraagje...
Sinds ik vorig jaar op circuit geweest ben heb ik iets mindere remwerking vooraan.
Nu vroeg ik me af of ze op de sdr stalen remleidingen zitten origineel?
Heb eens gekeken maar zie het niet😀
Blokjes zijn wel bijna versleten maar nog niet helemaal.
Ik ga zowiezo nieuwe laten steken en andere remvloeistof binnenkort


Stalen remleidingen???
Hoe gaat dat dan met in veren van de voor fork, breekt dat niet?
Ik ken wel remleidingen van rubber,teflon (of kevlar) die met RVS ontvlochten zijn, al dan niet nog met een plastic bescherming aan de buitenkant.
Maar volgens mijn heeft de SD die af fabriek al.
Mindere remwerking zal deels te maken hebben met slijtage, hoe minder voering hoe minder warmte ze op kunnen nemen, dus eerder gaan faden.
Op circuit zou ik altijd race blokken monteren die voor race doeleinden zijn,. dus ook geen straat race blokken.
 
Stalen remleidingen???
Hoe gaat dat dan met in veren van de voor fork, breekt dat niet?
Ik ken wel remleidingen van rubber,teflon (of kevlar) die met RVS ontvlochten zijn, al dan niet nog met een plastic bescherming aan de buitenkant.
Maar volgens mijn heeft de SD die af fabriek al.
Mindere remwerking zal deels te maken hebben met slijtage, hoe minder voering hoe minder warmte ze op kunnen nemen, dus eerder gaan faden.
Op circuit zou ik altijd race blokken monteren die voor race doeleinden zijn,. dus ook geen straat race blokken.

Die bedoelt ie ook :P en klopt, zitten er standaard al op :Y
 
Stalen remleidingen???
Hoe gaat dat dan met in veren van de voor fork, breekt dat niet?
Ik ken wel remleidingen van rubber,teflon (of kevlar) die met RVS ontvlochten zijn, al dan niet nog met een plastic bescherming aan de buitenkant.
Maar volgens mijn heeft de SD die af fabriek al.
Mindere remwerking zal deels te maken hebben met slijtage, hoe minder voering hoe minder warmte ze op kunnen nemen, dus eerder gaan faden.
Op circuit zou ik altijd race blokken monteren die voor race doeleinden zijn,. dus ook geen straat race blokken.

Ja die bedoel ik. Ben van België en hier spreekt men van stalen remleidingen. Zijn inderdaad die met rvs omwonenden.
Bedankt ik vermoede al dat deze er al zouden op zitten.
 
~
Zooo, maar eens de stoute schoenen angetrokken:
Na 10 jaar rondgereden te hebben op een superduke 2007, ding maar eens ingeruild voor een 1290 2016

Akrapovic dempertje erbij,



Van harte met je aankoop en kleurkeuze, veel veilige kilometers gewenst, je opvolger voor deze 1290 is alvast aan het proefzitten, dus over 10 jaar geen inruilprobleem op nieuwe fiets waar oude op ingeruild moet worden, .............
Aan goodies geen gebrek op het web, je eerste aanzet is gemaakt, dit zal naar meer smaken.
 
Laatst bewerkt:
Ja die bedoel ik. Ben van België en hier spreekt men van stalen remleidingen. Zijn inderdaad die met rvs omwonenden.
Bedankt ik vermoede al dat deze er al zouden op zitten.


In de volksmond hier ook ;)
Alleen klopt het natuurlijk niet, staal zou breken met het in veren, auto daar in tegen heeft wel een groot gedeelte stalen remleidingen, alleen het laatste stukkie bij de ophanging.
 
20170219_184707_zpsajcx9j5n.jpg

Hier zat ie bij mijn oude SD ook.

Hier de steun ff gepast op een 390.
IMAG0439cc_zpseb22874a.jpg


IMAG0468_zpsvx24z6ug.jpg

Had toch nog en afbeelding van de oude SD.

Op je PM kom ik nog op terug.
 
Dank, ziet er goed uit! Ff proberen of dat gaat werken met mn SWMOTECH tanktas(je)
Vrees dat die ervoor zit

Maar eens passen als de duke in de schuur staat, ik weet nu iig de positie
 
Zo. Vandaag contact gehad met de dealer. Ze gaan aankomende week mijn kenteken aanvragen, duimen voor mooi weer volgend weekend :).

Welk kuipruitje adviseren jullie? Merk/type?
 
Laatst bewerkt:
~
Hij staat voor de deur. Vannochtend eerst nog een uurtje gereden op mn oude. Ik dacht, het is koud, dus ga niet hard, kan ik mn oordoppen wel uitlaten. Wat maakt die 990 toch een enorme bulder. (Carbon leovince met db killers)

Op de 30km wegen een hoop gerammel en gebok ( rij normaal alleen circuit of in de vogezen/eiffel)

Met toch wel wat pijn in mn hart afgegeven na precies 10 jaar!!! Had hem nieuw gekocht



Nieuwe stond al klaar, meteen een stuk gereden, wat een verschil. Lage touren soepel, koppeling een stuk lichter, remmen 20x beter en wat een koppel (mag maar tot 6500)

We zijn enthousiast!

Voetsteuntjes zijn wel glad

RenG nummerplaat toch maar besteld, zag er wel errug netjes uit.

Zomo met een rambol op de stuurbevestiging gemonteerd

Netjes wegwerken van de kabel was wel wat werk
Op de 990 had ik een 12v plug in het dasboard weggewerkt, maar hier is geen plek voor (zo 123)
Heb hem nu maar permanent gemonteerd. Op circuitdagen maar de afdekplaat erop

Mn beugel van mn tankras (ja mn R1) past niet, dus maar een nieuwe besteld.

Acrapovic een stuk rustiger, dan de leovince. Hoe klinkt die zonder db killer?
Moet ik die demontren om de killer te verwijderen?
Kon het zo 123 niet zien


full
 
Laatst bewerkt:
Klinkt veelbelovend! :p

Zit er geen rubberdopje aan de onderkant van de demper (vlakbij het einde) meestal zit er een imbus onder.

;p rubberboot te koop? Pb maar :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan